خانواده یک‌میلیون و 200هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری از تیرماه زیر چتر بیمه طلایی درمان قرار می‌گیرند.

بیمه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم تجلیل از مجریان طرح ملی بیمه طلایی که در محل نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اعلام این خبر گفت:امسال صندوق بازنشستگی کشوری با پیروی از فرامین و دستورات مقام معظم رهبری درخصوص حل مشکلات درمانی مردم، بیمه طلایی افراد تحت تکفل بازنشستگان را از 3 ماهه دوم اجرا خواهد کرد.ایراندخت عطاریان درباره اجرای بیمه طلایی در سال‌جاری افزود: اواخر سال گذشته با اختصاص 100میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت، ایده ملی پیاده‌سازی‌ بیمه طلایی درمان به‌عنوان یک بیمه تکمیلی ارتقا یافته در سراسر کشور برای یک میلیون و 150هزار بازنشسته کشوری محقق شد.

عطاریان حذف پرداخت وجه نقد، کاهش بوروکراسی و طی کردن مراحل اداری و حذف ارتباط مالی میان بیمار و پزشک را از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح ملی عنوان کرد و افزود: گرایش‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته از بازنشستگان کشوری نشان هنده آن است که صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق سرمایه‌ها و اهداف خود در بیمه طلایی درمان به نتایج و دستاوردهای مورد نظر رسیده و از طریق این خدمت جدید توانسته است بخش عظیمی از نیازهای درمانی بازنشستگان را تأمین کند.

وی با تقدیر از زحمات وتلاش‌های مجریان بیمه طلایی به‌ویژه کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری وسازمان بیمه‌گر اظهار داشت: با حمایت دولت امسال 190میلیارد تومان اعتبار در بودجه کل کشور برای بیمه طلایی 2میلیون و500هزار نفر از بازنشستگان وافراد تحت تکفل آنان اختصاص یافته است که این اقدام صندوق در راستای تأمین رفاه بازنشستگان و پاسخی به نیازهای درمانی این قشر فرهیخته محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس در بررسی لایحه بودجه‌ امسال دولت را مکلف کرده‌اند که مسئولیت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و صندوق بازنشستگی کشوری را به‌عهده بگیرد. این نمایندگان در جلسه 5خرداد‌ماه صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کردند تا به‌منظور اجرای بیمه درمانی تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری اقدام لازم را انجام دهند. براساس مصوبه مجلس، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به‌منظور اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری و عائله درجه یک تحت پوشش، اقدامات لازم را انجام دهند.

هزینه‌های مربوط به نسبت برابر، توسط بیمه شده، دولت و سازمان بیمه‌گر(صندوق بازنشستگی) تأمین می‌شود. بودجه‌ای که برای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری در سال 91هزینه شد، از محل اعتبارات ریاست‌جمهوری تأمین شد. رئیس‌جمهور در جلسه‌‌ تکریم از بازنشستگان وعده داد که 100میلیارد تومان برای این کار اختصاص دهد، پس از آن صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که این بودجه صرفا یک‌بار و برای سال‌جاری درنظر گرفته شده است، ‌بنابراین قرار نیست که این بودجه در سال 92نیز باردیگر در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری قرار بگیرد تا به بیمه تکمیلی طلایی بازنشستگان اختصاص یابد.

کد خبر 218377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز