سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

وزیر پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌های خود را ضمن اعلام وضع موجود در بخش‌های مختلف شامل زیرمجموعه‌های مرتبط با ۳حوزه تخصصی این وزارتخانه اعلام کرده است.

ربیعی که عضو شورای مرکزی خانه کارگر است، مهم‌ترین بخش برنامه‌های خود را بر کمک به توسعه اشتغال و کاهش بیکاری استوار کرده است. ربیعی در این برنامه ذکر کرده است که طبق قانون موضوع اشتغال صرفا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط نیست. به همین دلیل در این برنامه در کنار هر سیاست، اقدامات در حیطه و اختیار وزارتخانه پیشنهاد شده است.

ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی؛ اصلاح مواد آموزشی و درسی در تمام مقاطع تحصیلی با رویکرد فرهنگسازی کار، تولید و کارآفرینی؛ جایگزینی تدریجی واردات با تولیدات داخلی در بخش‌های مستعد و مزیتی اقتصاد ملی با هدف حفظ شغل ایرانی؛ ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین مردم، فارغ التحصیلان، صاحبان سرمایه و کارآفرینان؛ ترویج فرهنگ تولید کالای با کیفیت برای کارگران؛ انجام فعالیت‌های پژوهشی برای شناسایی ظرفیت‌های جدید اشتغال در کشور و تکمیل کار تدوین فرهنگ ملی، مشاغل به‌عنوان یکی از منابع اصلی برنامه‌ریزی‌های شغلی، از عناوین اصلی برنامه‌های ربیعی برای کاهش نرخ بیکاری است.

ربیعی همچنین بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد با مسئولیت نظام آموزشی کشور و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آنها، تأکید کرده است.در این برنامه مفصل همچنین به کارآفرینی از طریق تجاری‌سازی‌ طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تأکید شده است. ربیعی همچنین توجه ویژه به کاهش نرخ بیکاری استان‌های بالاتر از متوسط کشور را در اولویت قرار داده است.

 

کد خبر 226143
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز