همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه خطوط اتوبوس‌های تندرو تنها ۳ درصد از شبکه خطوط اتوبوسرانی پایتخت را تشکیل می‌دهند اما توانسته اند ۴۰ درصد از جابه جایی های اتوبوسرانی را برعهده بگیرند، گفت: با تکمیل شبکه خطوط اتوبوس‌های تندرو پیش بینی می‌شود میزان جابه جایی این خطوط به بیش از ۳ میلیون نفر در روز برسد.

پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار کرد: ۲۲ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یعنی ۱۴۲۵ دستگاه اتوبوس در خطوط BRT مشغول به کار هستند و ۵۱۵۹ دستگاه اتوبوس (۷۸ درصد کل ناوگان) نیز در سایر خطوط فعالیت دارند با این وجود شاهد آن هستیم که اتوبوس‌های خطوط تندرو ۴۰ درصد از جابه جایی‌های اتوبوسرانی را برعهده دارند.

وی با تاکید براینکه خط ۸ اتوبوس‌های تندرو (حدفاصل ترمینال جنوب تا پایانه خاوران) که اخیرا به بهره برداری رسیده نیز مورد استقبال بسیار چشم گیر شهروندان قرار گرفته است گفت: با بهره برداری از خط ۸ و ۹ سامانه اتوبوس‌های تندرو میزان جابه جایی‌های خطوط BRT به ۲/۵ میلیون نفر در روز می‌رسد که با احداث خط ۶ و تکمیل این شبکه پیش بینی می‌شود، شبکه خطوط اتوبوس‌های تندرو روزانه بتوانند ۳ میلیون جابه جایی را در پایتخت محقق کنند.

سنندجی با بیان اینکه در حال حاضر شبکه خطوط BRT در تهران حدود ۱۲۰ کیلومتر است گفت: با احداث ۲ خط جدید طول این شبکه به حدود ۱۸۶ کیلومتر خواهد رسید و در مجموع ۱۰ خط اتوبوس های BRT به شهروندان در تهران خدمات رسانی خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: احداث و توسعه خطوط اتوبوس‌های تندرو در تهران تجربه ای بسیار موفقیت آمیز بود و این خطوط توانستند نقش به سزایی در کاهش ترافیک و تسهیل ترددهای پایتخت کشورمان داشته باشند.

کد خبر 226071
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز