دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: درگیری‌ها میان ارتش لبنان و گروه فتح‌الاسلام تا کنون نزدیک به 50 کشته برجای گذاشته‌است.

به گزارش بی بی سی، نیرو‌های ارتش لبنان روز دوشنبه مواضع فتح‌الا‌سلام در نهرالبارد، منطقه‌ای که اکثر درگیری‌های روز یکشنبه در آن رخ داد، را بمباران کرد. گروه فتح الاسلام به ارتباط با شبکه تروریستی القاعده متهم است.

ارتش لبنان و اعضای گروه فتح‌الاسلام روز گذشته در اطراف اردوگاه نهر البارد در شمال طرابلس با یکدیگر درگیر شدند که طی این درگیری‌ها 27 نظامی ، 17 نفر از گروه فتح‌الاسلام و 2 غیرنظامی کشته و 112 نفر زخمی شدند.
 
در این درگیریها همچنین 112نفر از جمله 40 نیروی نظامی، 20تن از نیروهای پلیس، 12 غیرنظامی لبنانی و 40 غیرنظامی فلسطینی زخمی شدند.

فارس نیز گزارش داد: یوسف‌الاسعد مسئول هلال احمر فلسطین در شمال لبنان درباره وضعیت انسانی داخل اردوگاه نهر البارد گفت ،شمار زیادی کشته و مجروح در داخل اردوگاه وجود دارند که حال 2 تن از زخمیان وخیم است.

یوسف اسعد گفت: آب و برق اردوگاه 22هزار نفری نهر‌البارد قطع است. حدود 400 هزار پناهنده فلسطینی در 12 اردوگاه در لبنان زندگی می‌کنند که تعدادی از آنان مسلح هستند.

ارتش لبنان بر اساس توافقنامه‌‌ای 38 ساله نمی‌تواند وارد اردوگاه‌های فلسطینی شود اما از زمان اتهام مقامات دولتی به این گروه در دست داشتن در دو عملیات انتحاری با دو دستگاه اتوبوس در منطقه‌ مسیحی‌نشین در نزدیکی بیروت که به کشته شدن سه غیر نظامی درماه فوریه انجامید، نیروهای ارتش اطراف این اردوگاه را به دقت زیر نظر دارند.

کد خبر 22566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز