همشهری آنلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی به‌مناسبت یوم‌الله جهانی قدس با اشاره به تلاش آمریکا و برخی سران خودفروخته جهان اسلام برای گفت‌وگوهای سازش گفت: به احدی اجازه نمی‌دهیم بیش از نیم‌قرن جنایات صهیونیست‌ها را پاک کنند.

آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی به‌مناسبت روز جهانی قدس، این روز را روز رهایی مسلمانان از چنگال صهیونیسم بین‌الملل دانسته است.

متن کامل این پیام به‌شرح زیر است:

بسمه تعالی

مردم آگاه ایران اسلامی

روز قدس رهایی مسلمانان از چنگال صهیونیسم بین‌الملل است.

روز جهانی قدس روز پاسداشت بیش از نیم قرن مقاومت و مبارزه مظلوم فلسطین است.

روز جهانی قدس روز فریاد آزادی‌خواهی و گرامی‌داشت خون هزاران شهید و یادآور رنج‌ها و مرارت‌های میلیون‌ها آواره فلسطینی است.

روز جهانی قدس روز بزرگ‌داشت امام خمینی(ره) به‌عنوان پرچمدار مبارزه با استبداد جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است. هم او بود که در روزهای آغازین نهضت اسلامی ملت ایران دو موضوع را هدف قرار داد.

1- مظالم آمریکا در ایران و جهان

2- ستم‌ها و جنایات رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان یک رژیم نامشروع در قلب کشورهای اسلامی

ملت بزرگ ایران، امروز که بیداری اسلامی استبداد و استعمار خارجی را در کشورهای اسلامی هدف قرار داده است، مسلمانان مدیون شجاعت و بصیرت و هوشیاری امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است.

هم او بود که همگان را دعوت به جهاد و مقاومت علیه تبهکاران اسرائیل غاصب کرد.

هم او بود که بذر بیداری در بلاد اسلامی کاشت و امروز ما شاهد ثمره این مقاومت و مبارزه و تعمیق آن در جهان اسلام هستیم.

مسلمانان جهان، قدس قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان است، ما در هیچ شرایطی نمی‌توانیم آن را در چنگال صهیونیسم جنایتکار تا ابد غصب‌شده تلقی کنیم. برای رهایی قدس شریف و کوتاه کردن دست کفار و مشرکین از این حرم شریف نباید از هیچ کوششی فروگذار کنیم.

جنگ 33روزه حزب‌الله و 22روزه حماس نشان داد قدرت صهیونیسم و افسانه شکست ناپذیری آن یک توهم است و اگر همت کنیم می‌توانیم ریشه فساد و تباهی تروریست‌های اسرائیلی را در منطقه و جهان با بسیج دنیای اسلام از بیخ و بن برکنیم.

آزادگان جهانی، روز قدس یک روز جهانی است، روز مقابله با مستضعفین با مستکبرین، روز پاسداشت کرامت و آزادی انسانی، روز مقابله با ابرقدرت‌ها، روز بیداری و هوشیاری، روز رهایی از قید اسارت و بردگی قدرت‌های شیطانی و بالاخره روز پیوستن به خدا و اتکا به قدرت لایزال الهی است.

باید این روز بزرگ را گرامی بداریم و عظمت آن را به گوش جهانیان برسانیم. امسال نیز آمریکا در غفلت و سردرگمی اعراب و برخی رهبران خودفروخته جهان اسلام دور تازه‌ای از گفت‌و‌گوهای سازش را مدیریت می‌کند. با لطف خداوند متعال این تلاش‌ها، همانند گذشته با شکست و ناکامی روبه‌رو خواهد شد و خط مقاومت جهاد و پایداری مقابل رژیم اشغالگر قدس پرقدرت‌تر از همیشه در برابر این سازش خواهد ایستاد.

مسلمانان در روز جهانی قدس امسال چنین تلاش‌های مذبوحانه‌ای را محکوم خواهند کرد و اجازه خیانت و پاک کردن بیش از نیم قرن جنایات رژیم صهیونیستی را به احدی نخواهند داد.

اینجانب و نیز اعضای معزز مجلس خبرگان رهبری با گرامی‌داشت روز قدس همپای میلیون‌ها مسلمان در سراسر ایران و جهان به خیابان‌ها خواهیم آمد و جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را در حق ملت مظلوم فلسطین محکوم می‌کنیم و از خداوند بزرگ آزادی قدس شریف را مسئلت می‌نماییم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

محمدرضا مهدوی‌کنی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

دبیر جامعه روحانیت مبارز 

کد خبر 225390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز