گروه شهری: شهرداری تهران به‌عنوان یکی از اعضای ستاد برگزاری مراسم روز قدس با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی، علاه بر توزیع اقلام فرهنگی در میان راهپیمایان، برنامه‌های ویژه‌ای را برای کودکان درنظر گرفته است.

روز قدس

عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اعلام برپایی 5ایستگاه محصولات فرهنگی با موضوعات صهیونیسم شناسی، شناخت جریان مقاومت و دفاع از ملت فلسطین، گفت: این ایستگاه‌ها با شعار قدس، حماسه مقاومت و بیداری مزین شده‌اند و در طول مسیرهای 9‌گانه راهپیمایی، اقلام فرهنگی ازجمله پازل قدس شریف را ویژه کودکان توزیع می‌کنند. رمضانی افزود: همچنین در 17مرکز تابع فرهنگی شهرداری تهران نمایشگاه عکس رنج کودکان فلسطین به نمایش در آمده است.

به گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران به همت شهرداری امسال دیوار حائل بلوکی تعبیه شده است که به شکل نمادین گویای آن باشد که دیوار حائلی که صهیونیست‌ها در حال ساخت آن هستند، ماندنی نیست و به‌دست کودکان برداشته می‌شود و قدس به مردم فلسطین برمی‌گردد و در این راستا کودکان و نوجوانان عضو شمسه روی این دیوار احساس خود را نسبت به فلسطین و قدس طی روز جمعه نقاشی می‌کنند. وی همچنین از پرپایی غرفه‌های نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع فلسطین در ایستگاه‌های مترو تهران خبر داد.

رمضانی از راه‌اندازی ایستگاه فرهنگی بزرگی در پارک دانشجو از امروز (پنجشنبه) خبر داد و گفت: این ایستگاه فرهنگی تا روز شنبه برپاست و علاوه بر ارائه خدمات فرهنگی در آن و توزیع پوستر، مجله، نمایشگاه عکس و نقاشی، ماکت مبارزان فلسطینی طراحی شده است و کارشناسان حاضر در این نمایشگاه به شبهات مراجعه‌کنندگان درخصوص مسائل مرتبط با قدس شریف و انتفاضه پاسخ می‌دهند.

خدمت رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی

ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی نیز با حدود 1500دستگاه اتوبوس از ساعت 8صبح فردا با خدمات ویژه در خدمت شهروندان خواهد بود. پیمان سنندجی در این‌باره گفت: چیدمان اتوبوس‌ها در روز جهانی قدس همان چیدمان مراسم نمازجمعه خواهد بود که هر هفته به شهروندان خدمت رسانی می‌شود. وی افزود: تمامی اتوبوس‌هایی که از مساجد، میادین و پایانه‌های اتوبوسرانی مبادرت به جابه‌جایی راهپیمایان می‌کنند، سرویس دهی رایگان خواهند داشت.

مترو روز قدس رایگان است

اما همزمان با برگزاری راهپیمایی پرشکوه روز قدس، خدمات متروی تهران نیز به نمازگزاران و راهپیمایان رایگان خواهد بود. احسان مقدم، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران وحومه در این‌باره گفت: این شرکت برای راحتی نمازگزاران و راهپیمایان عزیز از صبح جمعه خدمات خود را در خطوط شهر تهران برای شرکت‌کنندگان در مراسم به‌صورت رایگان عرضه خواهد کرد که این خدمات‌رسانی تاپایان مراسم ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به افزایش حرکت قطارهای مترو در این روز گفت: برای جابه‌جایی راحت‌تر و سریع‌تر مسافران میزان فاصله گذر قطار‌ها هم کاهش می‌یابد که برپایه آن در خط 1و 2، فاصله حرکت قطارها تا پایان مراسم طبق روال روزهای غیرتعطیل خواهد بود و در خط 4نیز فاصله حرکت قطارها به نصف روزهای تعطیل کاهش می‌یابد.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام آمادگی کامل نیروهای پلیس راهور در روز قدس گفت: برای روز قدس پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و محدودیت‌های ترددی به‌ویژه در اطراف دانشگاه تهران مشخص شده است. از این‌رو از میدان امام حسین، خیابان انقلاب تا تقاطع چهارراه توحید، جنوب خیابان کارگر تا بلوار کشاورز، خیابان ولیعصر از تقاطع خیابان فاطمی تا جمهوری محدودیت تردد خواهیم داشت.

همچنین تردد در تمامی خیابان‌های فرعی بین ولیعصر و فلسطین حدفاصل میدان ولیعصر تا خیابان زرتشت به سمت غرب ممنوع خواهد بود. وی همچنین به محدودیت‌های توقف اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در محدوده بلوار کشاورز تا تقاطع کارگر، خیابان فلسطین، خیابان 16آذر از انقلاب تا بلوار کشاورز، ابوریحان، 12فروردین، خیابان آیت‌الله طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر و در طول خیابان ولیعصر توقف تمامی وسایل نقلیه ممنوع خواهد بود.

کد خبر 225435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز