پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های یک روزنامه و یک شبکه آمریکایی حاکی از آن است که ۵۰ درصد آمریکا‌یی‌ها از عملکرد اوباما ناراضی هستند و تنها ۱۲ درصد آنها از عملکرد کنگره راضی هستند.

به گزارش فارس، نتایج نظرسنجی مشترک شبکه «ان بی سی نیوز» و روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نشان داد که تنها 45 درصد مردم آمریکا از عملکرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا راضی هستند که این رقم از ماه ژوئن تاکنون با کاهش 3 درصدی روبرو بوده است.

این نظرسنجی‌ نشان داد که 50 درصد از مردم آمریکا از عملکرد رئیس‌جمهور خود ناراضی هستند و این رقم نزدیک به پایین‌ترین رقمی است که برای اوباما در نظرسنجی‌ها ثبت شده است، در نوامبر 2011، میزان محبوبیت اوباما 44 درصد و میزان نارضایتی از عملکرد او 51 درصد بود.

در نظرسنجی روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه ان بی سی نیوز، عملکرد اوباما در اداره مسائل اقتصادی آمریکا نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و 44 درصد از مردم آمریکا اعلام کردند که از نحوه اداره اقتصاد آمریکا توسط اوباما راضی هستند و 51 درصد نیز از عملکرد وی در مسائل اقتصادی ناراضی بودند.

برگزارکنندگان نظرسنجی نیز به کاهش حمایت آمریکایی‌های سیاهپوست از اوباما اشاره کرد به طوریکه 78 درصد از سیاهپوست‌های آمریکا از عملکرد اوباما رضایت داشتند که این رقم با کاهش 10 درصدی از ماه ژوئن و کاهش 15 درصدی از آوریل روبرو بوده است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد که میزان عملکرد اوباما در این نقطه از زمان همچون حمایت مردم آمریکا از «جرج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دوره دوم ریاست‌جمهوری وی بوده است. میزان محبوبیت مردم آمریکا از «بیل کلینتون» در این برهه از زمان در دوره دوم ریاست‌جمهوری او به طرز چشمگیری بیشتر و 56 درصد بود.

این نظرسنجی همچنین عملکرد کنگره را مورد سؤال قرار داد و تنها 12 درصد از آنهایی که در نظرسنجی شرکت کردند از عملکرد کنگره رضایت داشتند و 83 درصد از عملکرد کنگره ناراضی بودند و این رقم پایین‌ترین میزان رضایتمندی و نارضایتی از عملکرد کنگره آمریکا به حساب می‌آید.

زمانیکه از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این سوال پرسیده شد که از اقدامات برگزاری انتخابات و جایگزین کردن تمامی اعضای کنگره حمایت می‌کنند، 57 درصد از بزرگسالان آمریکایی موافقت خود را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، یکهزار فرد بزرگسال بین گستره سنی 17 تا 21 سال در این نظرسنجی شرکت کردند و این بررسی با درصد خطای 3.1 انجام گرفته است.

کد خبر 224567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز