همشهری آنلاین: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار ارائه شده از سوی رئیس جمهور در خصوص عملکرد دولت دقیق نیست، گفت: میزان تولید فولاد 14 میلیون تن است و ما به همان میزان فولاد وارد می کنیم در حالیکه رئیس جمهور گفت 20 میلیون تن ظرفیت داریم، آیا ظرفیت یعنی تولید؟

بهروز نعمتی

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مبنی بر تورم نقطه به نقطه 61 درصدی در کالاهای خوراکی در پایان بهار امسال به مهر گفت: این آمار درست است زیرا مرکز پژوهش های مجلس آمار خود را از مراکز معتبر کشور کسب می کند و به این جمع بندی رسیده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که گزارش ارائه شده از سوی رئیس جمهور درباره عملکرد دولت در چند سال اخیر ایراد داشت. بنده به عنوان کسی که سالها در حوزه تولید و صنعت کار کرده ام می گویم که گزارشات صنعتی ارائه شده از سوی رئیس جمهور واقعا ایراد قطعی و جدی داشت .

نماینده اسدآباد گفت: ظرفیت تولید فولاد در کشور 14 میلیون تن است و به همین میزان هم فولاد وارد می شود اما رئیس جمهور گفت 20 میلیون تن ظرفیت داریم، آیا ظرفیت یعنی تولید؟ نحوه آماری که رئیس جمهور داد این گونه به اذهان متبادر می شود که ما در کشور 20 میلیون ظرفیت تولید فولاد داریم در حالیکه در بهترین شرایط تولید فولاد ما 14 میلیون تن باشد که به همین میزان هم وارد می کنیم.

نعمتی افزود: 7 کارخانه، مذاکراتی را با چینی ها برای فاینانس انجام دادند که این مذاکرات به جایی نرسید و هنوز روی میز باقی مانده است اگر این دست امور به عنوان ظرفیت مد نظر است که هنوز اتفاقی نیفتاده است.

نماینده مردم اسد آباد ادامه داد: در بحث اشتغال نیز آماری که ارائه شده درست نیست به عنوان مثال ما یک مشهدی اصغر نامی در گردنه اسدآباد داریم که حداقل 50 سال است که در آنجا یک مغازه را به صورت سنتی اداره می کند و بعد از 50 سال برای او مجوز صادر شده است همین مجوز را دولت یک شغل حساب کرده یا اینکه 10 میلیون وام برای خرید تراکتور به کشاورزی داده شده است و آن هم یک شغل محسوب شده، اگر 7 میلیون آمار اشغالی که رئیس جمهور می دهد این است ما این آمار را به لحاظ کارشناسی و علمی قبول نداریم.

کد خبر 224371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز