همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس جرایم قانونی کم فروشی را برای متخلفان تعیین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه 1 مرداد) مجلس شورای اسلامی ماده 40 لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور را با 130 رای موافق٬ 3 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، ماده ۴۰ به شرح زیر است:

متخلف علاوه بر الزام به پرداخت خسارت وارد شده به خریدار یا مصرف کنده با دو برابر مبلغ کم فروشی و در مرتبه دوم برابر مبلغ کم فروشی در مرتبه اول به ۲ برابر جریمه می شود.

در مرتبه سوم به شش برابر مبلغ کم فروشی جریمه می شود و علاوه بر پرداخت جریمه پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت دو هفته نصب می شود.

در مرتبه چهارم به هشت برابر مبلغ کم فروشی جریمه می شود و پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی به مدت یک ماه نصب می شود.

در مرتبه پنجم و مراتب بعدی به ۱۰ برابر مبلغ کم فروشی جریمه می شود و به مدت ۲ ماه پارچه یا تابلو بر سر درمحل کسب به عنوان متخلف صنفی شناخته می شود. همچنین پروانه کسب وی به مدت ۶ ماه تعلیق و محل کسب تعطیل می گردد

تبصره: عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت (گارانتی) توسط متعهد در حکم کم فروشی است و متخلف از این امر علاوه بر انجام خدمت مربوط٬ جریمه های موضوع این ماده نیز محکوم می شود. مبنای محاسبه ارزش خدمات پس از فروش٬ قیمت کارشناسی خدمات مورد نظر است که توسط کارشناسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می شود.

 

کد خبر 224299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز