همشهری آنلاین: نمایندگان مقرر کردند اماکنی که بدون پروانه کسب دایر شده با درخواست اتحادیه و تأیید اتاق اصناف شهرستان پلمپ می شوند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 1 مرداد) مجلس شورای اسلامی ماده 16 از لایحه اصلاح قانون نظام صنفی کشور را با 165 رأی موافق، 6 مخالف و 7 ممتنع به تصویب رساندند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، براساس ماده ۱۶ این لایحه، ماده ۲۷ قانون به شرح زیر اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره های ۴ و ۵ به آن الحاق می شود:

ماده ۲۷: محل دایر شده به وسیله هر شخص حقیقی یا حقوقی که پروانه کسب برای آن صادر نشده است با درخواست اتحادیه و تأیید اتاق اصناف شهرستان توسط نیروی انتظامی پلمپ می شود.

براساس تبصره ۴ این ماده، در صورت عدم شناسایی یا عدم درخواست پلمپ واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ا زسوی اتحادیه مربوط، اتاق اصناف شهرستان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند واحدهای فاقد پروانه کسب را شناسایی و پلمپ نمایند.

همچنین براساس تبصره ۵ این ماده، در مورد مشاغل خانگی، سایر مشاغل و تعاونی های توزیع و مصرف که براساس قوانین و مقررات دیگری تشکیل می شوند، بر همان اساس عمل می شود.

 

کد خبر 224280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز