گروه شهری: معصومه آباد منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران با درنظر گرفتن اینکه آلودگی هوا همچنان مهم‌ترین چالش پایتخت کشور به شمار می‌رود، تأکید کرد: در دور چهارم فعالیت شورای شهر تمام تلاش خود را برای ارتقای سلامت شهروندان به‌کار خواهم گرفت.

آباد که طی 6 سال گذشته ریاست کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران را برعهده داشت به همشهری گفت: شعار من در دوره چهارم، شهر سالم و شهروند سالم است از این‌رو با جدیت پیگیر موضوع آلودگی هوا در شورای چهارم خواهم بود. آباد از عدم‌همسویی دولت با مدیریت شهری در بحث توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با محوریت مترو انتقاد کرد و گفت: یکی از موانع پیش روی توسعه خطوط ریلی عدم تعامل دولت با مدیریت شهری بود. با این همه اما شهرداری تهران موفق شد به‌رغم این عدم‌همکاری دولت روند توسعه خطوط مترو را ظرف 7سال گذشته از سالانه 3کیلومتر به سالانه 15کیلومتر برساند.

معصومه آباد همچنین از لزوم احیای بافت فرسوده با استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی و بخش خصوصی سخن گفت. وی حتی وجاهت نوسازی بافت فرسوده را از توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بحث آلودگی هوا بیشتر اعلام کرد و گفت: در امر نوسازی بافت‌های فرسوده 25سازمان باید مداخله داشته باشند و شهرداری تنها یکی از این سازمان‌هاست. به گفته آباد، شورای شهر تهران در دوسوم دوره فعالیت خود نیز تلاش‌های بسیاری در جهت ارائه تسهیلات و تخفیفات عوارض نوسازی به بافت‌های فرسوده انجام داد. به‌عنوان مثال مصوب کردیم شهرداری تهران از مردم نه‌تنها بابت پروانه ساخت وجهی دریافت نکند بلکه جرایم ساخت‌وسازهای قدیمی مردم را نیز به‌طور کامل بخشید.

کد خبر 223309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز