همشهری آنلاین: شورای اسلامی شهر تهران، بودجه سال 92 سازمان نوسازی شهر تهران را با رقمی معادل 799 میلیارد و 31 میلیون تومان از حیث درآمدهای سایر منابع تأمین اعتبار به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پانصد و پنجاه و نهمین جلسه خود بودجه سازمان نوسازی شهر تهران را با رقمی معادل 799 میلیارد تومان بررسی و به تصویب رساندند.

رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سال 92 سال سررسید پرداخت اصل و سود اوراق مشارکت فروخته شده از سوی سازمان نوسازی شهر تهران است، گفت: طولانی شدن سیر بررسی بودجه سازمان به دلیل شفاف شدن وضعیت مالی و همچنین مشخص شدن میزان اصل و سود معوق اوراق مشارکت بود و از سوی دیگر به لحاظ بودجه‌ای نباید سازمان را بلاتکلیف می‌گذاشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جریان تشریح بودجه سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در بودجه سال 92 سازمان نوسازی شهر تهران مبلغ 130 میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت جریمه تاخیر تادیه سود اوراق مشارکت مربوط به سال‌های قبل درنظر گرفته شده است. مشابه این مبلغ را نیز در بودجه سال 91 در نظر گرفته بودیم که در اختیار سازمان قرار نگرفت.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به تلاش شورای شهر در بودجه سال 91 برای پرداخت بدهی سازمان به مردم و بانک‌ها، گفت: اینکه گفته می‌شود با وجود بودجه مصوب هنوز بدهی‌ها موجود است، جای سوال دارد. باید برای پرداخت بدهی‌های سازمان، برنامه وجود داشته باشد. هر چه دیرتر بدهی‌ها پرداخت شود به جای ورشکسته شدن، سازمان منفجر می‌شود.

وی افزود: اگر بودجه مصوب باشد ولی بدهی‌ها و معوقات پرداخت نشود عین بی‌هنری است.

علیرضا جاوید، معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز با تاکید بر اینکه سازمان نوسازی دیگر وضعیت بحرانی ندارد، گفت: طی یکسال گذشته با حمایت شورای شهر تمام موضوعاتی که سازمان را با چالش مواجه کرده بود بررسی و منابع سازمان معادل هزار میلیارد تومان شناسایی شده است.

وی افزود: در حال حاضر بدهی‌های کوچک به مردم پرداخت شده است همچنین بخشی از وام‌ها در تهاتر با املاک از طریق شهرداری و بانک شهر پرداخت شده است.

جاوید این اطمینان را به اعضای شورای شهر تهران داد که از سوی سازمان نوسازی جایی نگرانی وجود ندارد.

کد خبر 223133
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز