گروه شهری: مهدی چمران که تا اواسط شهریور ماه و تشکیل شورای شهر چهارم همچنان ریاست شورای شهر پایتخت را برعهده دارد، اولویت‌های کاری شورای شهر جدید را استمرار پیشنهادها و پیگیری لوایح و طرح‌های شورای شهر سوم می‌داند.

وی در مصاحبه با همشهری گفت: در شورای شهر سوم لوایح و طرح‌های بسیاری به تصویب رسید که تعدادی به اجرا گذاشته شد، تعدادی در مسیر اجرا قرار دارد و برخی نیز هنوز اجرایی نشده است، پس شورای چهارم اولویت اصلی‌اش را باید دنبال کردن همین روند طرح‌ها و لوایح بداند زیرا روی آنها ساعت‌ها کار کارشناسی انجام شده است و می‌تواند نتایج خوبی به‌دنبال داشته باشد. از نظر چمران، موضوع دیگری که در شورای شهر سوم دنبال شد و باید در شورای چهارم هم ادامه داشته باشد، تلاش برای ساماندهی وضع ترافیک و زدودن آلودگی از هوای شهر به کمک سایر دستگاه‌های متولی است.

وی همچنین در توضیح اولویت‌های شورای شهر به ساماندهی مسائل فرهنگی اعم از فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سبک زندگی، سلامت عمومی و فرهنگ سلامت روحی و روانی شهر اشاره کرد و گفت: البته در حوزه مسائل فرهنگی سازمان‌های مهم‌تری حضور دارند که ابتدا این مسئولیت بر دوش آنهاست.

اما به گفته چمران، یکی از موضوعاتی که بیشتر به‌خود شهرداری مربوط می‌شود اختصاص به حوزه شهرسازی و اجرای دقیق طرح تفصیلی و شفافیت مالی دارد که در هر کدام از اینها گام‌های بلندی از سوی شهرداری برداشته شده و تأکید ما این است که باید با سرعت بیشتر ادامه یابد. وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع کارآمدی بیشتر شوراها نیز اشاره کرد و گفت: شورای شهر این‌بار 31نفره است که همه با تخصص‌ها و تجربیات بسیار خوبی در این شورا گرد هم آمده‌اند. از این فرصت باید بهترین استفاده را برای پیشرفت مردم ببریم.

کد خبر 223161
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز