گروه شهری: توجه به زیرساخت‌های فرهنگی پایتخت یکی از اولویت‌های اساسی است که نمایندگان شورای شهر جدید باید برای آن برنامه معینی داشته باشند.

محمد مهدی تندگویان منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر درباره اولویت‌های فرهنگی شورای چهارم با همشهری به گفت‌وگو نشست. وی تصریح کرد: شهر تهران در بخش ساخت‌وساز و پیشرفت عمرانی، توسعه مثبتی را پشت سر گذاشته است اما از لحاظ فرهنگی و اجتماعی، توسعه مناسبی پیدا نکرده است. بیشتر دغدغه بنده به‌عنوان منتخب مردم در بحث‌های اجتماعی و رونق کسب و کار در تهران و پرداختن به زندگی بهنیه است.

تندگویان گفت: تهران به جز شهرداری که وجه غالب فعالیت‌ها و تصمیمات شورای شهر را به‌خود اختصاص داده است، نهادهای دیگری را نیز در خود دارد که درخصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی تصمیم‌گیر، مجری و اثرگذار هستند. وی افزود: در این زمینه وزارت ارشاد و سایر سازمان‌های ذی‌ربط همه درخصوص مسائل اجتماعی شهر دخیل و صاحب‌نظر هستند اما تاکنون هیچ نهادی به این ظرفیت دولت برای اثرگذاری در پایتخت نپرداخته است.

از سویی فرهنگسراهای تهران امروز برنامه مناسبی برای خیل مراجعه‌کنندگان مردمی ارائه نمی‌کنند و علتش هم این است که تنها یک ارگان با نامه شهرداری به فعالیت فرهنگی در تهران می‌پردازد. در دیگر سو برخی خانه‌های فرهنگ و سراهای محله نیز به مدیریت مردمی واگذار شده‌اند که کارایی مناسب خود را ندارند. این منتخب شورای چهارم خاطرنشان کرد: ما در شورا پیگیر این موضوع خواهیم بود که در سراهای محله نظارت دقیق و نیازسنجی مشخصی صورت گیرد تا براساس نیاز مردم فعالیت فرهنگی متناسب انجام شود.

کد خبر 222764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز