گروه شهری: تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در شورای اسلامی چهارم شهر تهران، نکته‌ای است که با گسترده‌شدن این نهاد در پایتخت باید مورد توجه قرار گیرد.

در دوره اخیر افزایش 16نفری اعضای این نهاد مدیریت شهری می‌تواند فرصتی برای تمرکز بیشتر بر مسائل شهر باشد. اقبال شاکری منتخب مردم تهران در شورای شهر در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه برای پرداختن به اولویت‌های کاری شورای شهر، مقدماتی لازم است تا زمینه برای فعالیت منتخبان مردم آغاز شود، گفت: نخستین اولویت استفاده از زمان موجود برای شروع فعالیت‌های رسمی است.

نکته دیگر ایجاد یکپارچگی و همدلی در میان اعضای شورا و فضای کار حرفه‌ای و تخصصی برای خدمتگزاری به مردم است. وی افزود: زمینه مورد پرداخت دیگر اینکه باید نسبت به وظایف فردی و گروهی در شورا توجیه شویم. شاکری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اما اولویت‌هایی نیز پس از برگزاری نخستین جلسه وجود دارد که نخستین مورد آن تعیین هیأت رئیسه شورای شهر برای دوره چهارم است. اولویت دیگر آن انتخاب شهرداری توانمند، ولایتمدار و خدمتگزار برای پایتخت است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل کمیسیون‌ها مورد نیاز شهری است که هم‌اکنون تنها 3کمیسیون وجود دارد و با توجه به پهنه وسیع وظایف محوله شورای شهر و شهرداری‌ها، می‌تواند برخی نیازها را رفع کند. این کمیسیون‌ها اتاق فکر و تعیین‌کننده خدمات با کیفیت شهری خواهند بود. مورد دیگر پرداختن به مسائلی است که در طرح‌های جامع و تفصیلی شهر باقی مانده بود و در دوره‌های گذشته به آن توجه نشده بود. این اسناد باید با اسناد بالادستی خودشان نظیر برنامه توسعه پنجم و سند چشم‌انداز 1404یکپارچه شوند.

کد خبر 222860
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز