همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بخش اعظمی از نمایندگان با برگزاری مراسم تجلیل از احمدی نژاد هستند گفت: این کار نیاز به استمزاج از نمایندگان دارد.

جواد جهانگیرزاده در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، ابتدا در خصوص ماده 110 آیین نامه داخلی مجلس که به سخنان رئیس جلسه اشاره دارد، گفت: این ماده در مورد حوادث مهم و مسائل فوری است که برای آگاهی مجلس بیان می شود که دارای دو نکته است که اولی مربوط به اخطاری است که براصل 25 قانون اساسی و دیگری تذکری مبتنی بر ماده 24 بند 11 آیین نامه داخلی مجلس است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تذکر خود ادامه داد: طی یکی دو روز گذشته به نقل از یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس گفته شده که قرار است مجلس مراسمی را برای تجلیل از احمدی نژاد ترتیب دهد که این نیاز به استمزاج از مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه رفتارهایی که احمدی نژاد با مجلس در جهت تضعیف این نهاد قانونگذاری داشته است به هیچ وجه مورد تأیید بخش اعظمی از نمایندگان نیست، تصریح کرد: ایشان برای تضعیف مجلس که به عنوان مهمترین نهاد دموکراتیک کشور مطرح است رفتارهای نادرستی انجام داده و با توجه به اینکه این موضوع به هویت مجلس بر می گردد لازم است تا از مجلس استمزاج شود.

وی با یادآوری اخطار خود در خصوص اصل ۲۵ قانون اساسی، تأکید کرد: روز گذشته مباحثی توسط یکی از نمایندگان مطرح و ادعا شد که در دفتر وی دستگاه شنود قرار داده شده است.

جهانگیرزاده خطاب به ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مهم مغایر با اصل ۲۵ قانون اساسی است و ابهاماتی را در جامعه ایجاد کرده است؛ شما به عنوان رئیس جلسه باید در این مورد صحبت می کردید تا شفاف سازی صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر تدبیری وجود دارد یا کمیسیونی را برای رسیدگی به قرار گذاشتن دستگاه شنود در دفتر یکی از نمایندگان انتخاب کرده اید باید به مردم و مجلس توضیح دهید تا ابهامات رفع شود و اگر در این میان تخلفی هم صورت گرفته باشد با آن برخورد شود.

محمدحسن ابوترابی در پاسخ به تذکر اول جهانگیرزاده افزود: در این ایام هیأت رئیسه جلسه ای نگذاشته تا در خصوص مراسم تجلیل از احمدی نژاد تصمیماتی اتخاذ شود لذا اگر قرار باشد چنین مراسمی برگزار شود به اطلاع نمایندگان خواهد رسید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار جهانگیرزاده نیز گفت: گذاشتن دستگاه شنود در دفتر یکی از نمایندگان مجلس که خارج از مجلس بوده انجام شده که قرار است مسئولان ذیربط و حراست مجلس این مهم را بررسی کنند و گزارشاتی را ارائه دهند؛ به طور قطع مجلس در صورت دریافت گزارش حراست و مشاهده تخلفات اقدام قاطعی خواهد داشت.

 

کد خبر 223047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز