همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی واردات غیرمجاز ۱۴۴ دستگاه پورشه در کمیسیون اصل نود خبر داد.

حسین آذین با اشاره به واردات غیر مجاز 144 دستگاه پورشه گفت: در حال حاضر واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است که واردات خودروهای پورشه نیز دراین کمیسیون بررسی خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: واردات خودرو معضلی است که متاسفانه انجام شد و با توجه به اینکه برای واردات این خودروها از ارز مرجع نیز استفاده شده است کمیسیون اصل نود به این موضوع ورود پیدا کرد و گزارش کاری آماده شده که اگر نهایی شد در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس افرود: بسیاری از اتفاقاتی که در بحث واردات خودرو انجام شده با استفاده از رانت اطلاعاتی و از طریق ارز مرجع وارد شده است که اقتصاد را دچار چالش می کند.

آذین ادامه داد: مجوز واردات تعداد ۲۰۰ دستگاه خودروی لوکس در مهرماه ۹۱ در یک برنامه زمانی بسیار کوتاه داده شد سپس واردات را قطع کردند که این نشاندهنده استفاده از رانت های اطلاعاتی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه این موضوعات در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است، گفت: با جلوگیری از این موضوع از دلالی و سفته بازی، تضییع حقوق بیت المال و حقوق مصرف کننده جلوگیری می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه بسیاری از این اتفاقات که رخ می دهد به دلیل عدم وجود یک سامانه برای کنترل واردات است، تصریح کرد: جلسه ای که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته ایم مقرر شده سامانه ای برای این موضوع راه اندازی شود که این سامانه در حال طراحی است و می تواند از واردات غیر مجاز و موارد از این دست جلو گیری کند.

 

کد خبر 222630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز