حمید هامون: احتمالاً اولین‌بار در زندگی‌مان بود که ساعت پنج صبح برای تماشای مسابقه‌ی زنده‌ی والیبال ایران، از خواب بیدار شدیم؛ یا اولین‌بار بود که به‌طور جدی نتایج بازی‌های تیم فوتسال بانوان ایران را دنبال می‌کردیم و برایشان آرزوی قهرمانی می‌کردیم.

نگاه‌‌ها به سمت ایران می‌چرخد

روزهای عجیبی را تجربه می‌کنیم؛ روزهایی پر از نور امید.

 

روزهای خوش والیبال

این روزها هر کجا که می‌رویم، صحبت از والیبال است و والیبال به اندازه‌ی فوتبال برایمان مهم شده است. آن‌قدر جدی آن را دنبال می‌کنیم که با تمام مقررات پیچیده‌ی والیبال هم آشنا شدیم؛ مقرراتی که قبلاً کم‌تر آن‌ها را می‌شناختیم.

تیم ملی والیبال ایران، هر چند که نخستین حضورش را در لیگ جهانی والیبال،  با دو شکست پیاپی دربرابر روسیه آغاز کرد، اما از بازی سوم، موتورش روشن شد و اولین امتیازش را با شکست سه بر دو در برابر صربستان به‌دست آورد و در هر بازی، بهتر از بازی قبل ظاهر شد. پیروزی برابر صربستان و بعد از آن پیروزی قاطع برابر ایتالیا و در برابر چشم هزاران هوادار ایتالیایی، روزهای خوشی را برای والیبال ایران نوید می‌داد که با دو پیروزی دیگر در برابر کوبا، سیر صعودی تیم ملی والیبال ایران، تکمیل شد.

البته هرچند که دیگر صعود از گروه دوم برایمان غیرممکن شده، اما به هر حال فردا و پس فردا را هم باید بازی تیم ملی والیبال ایران را در برابر تیم ملی آلمان تماشا کنیم. البته این‌بار می‌توانیم در سالن ورزشگاه آزادی، ورزشکاران کشورمان را تشویق کنیم تا در اولین دوره‌ی حضور ایران در لیگ جهانی والیبال، شگفتی آفرینی‌شان را کامل کنند و بهترین نتیجه‌ی ممکن را به‌دست بیاورند.

 

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

پیروزی تیم ملی والیبال ایران در برابر صربستان/ عکس: احمد معینی جم، ایرنا

 

فوتسال زنان در اوج

تیم فوتسال بانوان ایران از 12 سال پیش به‌عنوان یک تیم حرفه‌ای در میدان‌ها حضور یافت. این تیم در اولین دیدار به مصاف آذربایجان رفت و در آن بازی با نتیجه‌ی پر گل 17 بر 8، پیروز شد.

تیم فوتسال زنان ایران، پیش از این در سال 2008 و 2012 میلادی در بازی‌های غرب آسیا و در سال 2001 و 2005 میلادی در بازی‌های بانوان کشورهای اسلامی قهرمان شده بودند، هرگز در رقابت‌های «بازی‌های داخل سالن و ورزش‌های رزمی آسیا» موفق ظاهر نشده بود. اما این‌دوره با شکست تیم‌های تایلند، ویتنام، هنگ‌کنگ، مالزی و اندونزی به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کرد. در فینال، در وقت اضافه از ژاپن، قهرمان سه دوره‌ی اخیر این رقابت‌ها شکست خورد و برای اولین‌بار به مقام نایب قهرمانی این بازی‌ها دست پیدا کرد.

بازی‌های خوب تیم فوتسال زنان ایران در این دوره، باعث شد نگاه همه‌ی دوست‌‌داران فوتبال و فوتسال به سمت این تیم بچرخد و از آن‌ها با افتخار یاد کنند. به نظر می‌رسد تیم فوتسال بانوان هم از این به بعد بتواند مثل تیم فوتسال آقایان یکی از قدرت‌های جدی آسیا باشد.

 

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

نایب قهرمانی تیم فوتسال بانوان ایران/ عکس:‌ سایت فوتبال ایرانی

 

قهرمانی پشت قهرمانی

فوتسال مردان ایران، همیشه آن‌قدر پر قدرت بوده که قهرمانی این تیم در آسیا برایمان عادی شده است!

تیم فوتسال ایران در آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان، بعد از برزیل، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، پرتغال و آرژانتین، در رده‌ی هفتم قرار دارد.

این تیم جدا از 10 قهرمانی در 12 دوره‌ی مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، از سال 2005 میلادی تا امروز در رقابت‌های «بازی‌های داخل سالن و ورزش‌های رزمی آسیا» که چهار دوره از آن برگزار شده است، هر چهار قهرمانی را به نام خود نوشته تا باز هم هر روز به رکوردهای تیم ملی فوتسال ایران در آسیا اضافه شود؛ رکوردهایی مثل رکورد دست‌نیافتی وحید شمسایی: 369 گل زده در 123 بازی!

 

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی 706

قهرمانی تیم فوتسال مردان ایران/ عکس:‌اکبر توکلی، ایرنا

کد خبر 222753
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز