یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

گروه حوادث: 2مرد جنایتکار که در جریان 2پرونده جداگانه مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بودند، هفته گذشته پای چوبه‌دار از سوی اولیای دم بخشیده شدند.

متهم

نخستین محکوم به مرگ مرد جوانی است که 30مهرماه سال 85 طی یک درگیری پسری را به قتل رسانده بود. در آن زمان وقتی مأموران پلیس در جریان یک درگیری خونین در جنوب پایتخت قرار گرفتند راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانی پسر جوانی بوده که با ضربات چاقو به قتل رسیده است. پدر مقتول که شاهد ماجرا بود به مأموران گفت: من و یوسف برادر قاتل شغلمان مسافرکشی بود.

روز حادثه او نوبتش را به راننده دیگری داد و وقتی من مسافران را سوار کردم و به ایستگاه برگشتم با هم درگیر شدیم. با وساطت دیگران مشاجره ما پایان یافت و همه به خانه برگشتیم، اما او از من کینه به دل گرفته بود تا جایی که شب حادثه یوسف و برادرش به خانه ما آمدند و با من و پسرم درگیر شدند. در این میان ناگهان برادر یوسف با چاقو چند ضربه به پسرم زد و بعد پا به فرار گذاشتند.

اظهارات پدر مقتول کافی بود تا عامل جنایت دستگیر شود. وی بعد از محاکمه در شعبه 74دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. بعد از آن پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد تا اینکه بعد از فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، عامل جنایت هفته گذشته پای چوبه دار رفت تا به دار مجازات آویخته شود. پیش از اجرای حکم وی با گریه و التماس از خانواده مقتول خواست تا او را ببخشند تا اینکه سرانجام آنها رضایت دادند و پیش از اجرای حکم، قاتل بخشیده شد و به سلول برگشت.

شوخی مرگبار

دومین جنایتکار 26دی‌ماه 85دوستش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود. در آن زمان مأموران جسد مقتول را در بیابان‌های اسلامشهر پیدا و تحقیقات خود را برای شناسایی عامل جنایت آغاز کردند تا اینکه یکی از شاهدان سرنخی را پیش روی پلیس قرار داد. وی مدعی شد که روز حادثه یکی از دوستان مقتول را با لباس‌های خون‌آلود دیده است. همین سرنخ کافی بود تا عامل جنایت شناسایی و دستگیر شود. متهم در بازجویی‌ها به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت: برای کشیدن قلیان به بیابان رفته بودیم و با هم شوخی می‌کردیم که یک‌دفعه با هم درگیر شدیم. من که به‌شدت عصبانی بودم با چاقو چند ضربه به او زدم و بعد پا به فرار گذاشتم.

وی بعد از محاکمه در شعبه 71دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم بعد از تأیید در دیوان عالی کشور پیش روی قاضی شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت تا مقدمات اجرای آن فراهم شود. این مرد جنایتکار نیز وقتی پای چوبه دار رفت اظهار پشیمانی کرد تا اینکه اولیای دم از خونخواهی گذشتند و قاتل را بخشیدند. به گزارش خبرنگار همشهری، هردو جنایتکار به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهند شد.

کد خبر 222215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز