گروه حوادث: در جریان یکی از سریع‌ترین احکام قضایی، ۴عضو اصلی باند وحشت که کلکسیونی از جرائم ازجمله ربودن ۵ زن و دختر و آزار و اذیت آنها را در پرونده‌شان داشتند، از سوی قضات دادگاه کیفری استان کرمان به اعدام محکوم شدند.

حوادث - دستگیری

اعضای این باند 8 نفرند که 4نفر از آنها اعضای اصلی و 4نفر دیگر اعضای فرعی باند به شمار می‌روند. اعضای فرعی باند در یک تا 3مورد از جرائم این باند حضور داشتند اما اعضای اصلی، در تمامی جرائم شرکت داشته و سرقت‌هایشان را با خشونت تمام مرتکب می‌شدند.

متهمان که همگی از وضعیت مالی خوبی برخوردار بوده و مشاغل مناسبی داشتند، با چاقو به طعمه‌هایشان حمله می‌کردند و بعد از مجروح‌کردن، دست به سرقت یا آزار و اذیت آنها می‌زدند. نخستین شکایت از اعضای این باند، 15فروردین امسال مطرح شد. شاکی مرد میانسالی بود که دزدان خشن برای سرقت خودروی پژوی او، به وی حمله کرده و بعد از مجروح‌کردن او با ضربات چاقو خودرواش را دزدیده بودند. دزدان خشن با استفاده از خودروی مسروقه، راه دختر جوانی را سد کرده و بعد از مجروح کردن او با ضربات چاقو و مشت و لگد، اقدام به ربودن وی کرده و با انتقال به بیابان‌های اطراف شهر، وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

جرائم باند وحشت فقط به اینجا ختم نشد؛ آنها دست به سرقت موتور می‌زدند و بعد از شناسایی خودروی مورد نظرشان، با آن تصادف ساختگی ایجاد می‌کردند. وقتی صاحب ماشین پیاده می‌شد تا خسارت را بررسی کند، با چاقو به جان او می‌افتادند و خودرواش را به سرقت می‌بردند. سپس با خودروی مسروقه به سراغ زنان و دختران می‌رفتند و بعد از اینکه آنها را به طرز وحشیانه‌ای می‌ربودند، با انتقال به بیابان‌های اطراف شهر مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. اعضای این باند در یکی از موارد، با شناسایی زن جوانی در پارک، او را زیرنظر گرفتند تا مطمئن شوند که وی تنهاست.

وقتی این زن سوار ماشینش شد تا به خانه‌اش برود، آنها با یک زانتیای سرقتی او را تعقیب کردند و در خیابانی خلوت، مقابلش پیچیدند و سد راهش شدند. سپس با چاقو به او حمله کرده و بعد از مجروح‌کردنش، وی را به‌خودروی خود منتقل کردند و به منطقه‌ای در خارج از شهر بردند و در آنجا ساعت‌ها او را گروگان گرفتند و وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند. متهمان در یکی از جرائمشان، به دختر 14ساله‌ای که در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بود، حمله کردند.

آنها قصد ربودن و آزار و اذیت او را داشتند اما دختر نوجوان که ورزشکار بود، در برابر آنها مقاومت کرد. مردان خشن بعد از اینکه وی را به باد کتک گرفتند، قصد داشتند او را به داخل ماشینشان منتقل کنند که دختر نوجوان دست‌ها و پاهایش را به بدنه ماشین ستون کرد تا متهمان نتوانند وی را بدزدند. در همین هنگام مرد مغازه‌داری، متوجه فریادهای دختربچه شد و خوشبختانه با حضور بموقع وی، اعضای باند وحشت، طعمه خود را رها کرده و سوار بر خودروی مسروقه پا به فرار گذاشتند. پس از این ماجرا، دختر نوجوان که مجروح شده بود به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.

مردان جنایتکار در پرونده‌شان انواع جرائم را ثبت کرده بودند که یکی از آنها، حمله به دانشگاه پیام نور کرمان بود. اعضای این باند اوایل خردادماه زمانی که سوار بر یک خودروی سرقتی در شهر پرسه می‌زدند، یکی از اتباع افغانی را دیدند که گوشی مدل بالایی در دست داشت. آنها با حمله به این فرد، قصد سرقت گوشی وی را داشتند اما او توانست از دست متهمان فرار کند. درحالی‌که اعضای باند در تعقیب وی بودند، تبعه افغانی وارد دانشگاه پیام نور شد تا در آنجا پناه بگیرد اما متهمان نیز با خودروی خود وارد دانشگاه شدند و نظم آنجا را به‌هم ریختند.

متهمان حتی با نگهبان‌ها درگیر شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. سپس شروع به ایجاد رعب و وحشت و قدرت‌نمایی در دانشگاه کردند و پس از دقایقی ویراژ دادن در آنجا با سرقت از تبعه افغانی از محل گریختند. به گفته سرهنگ پوررضا قلی، رئیس پلیس آگاهی استان کرمان، تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند یک‌ماه طول کشید تا اینکه متهمان تیرماه امسال یکی بعد از دیگری شناسایی شده و در مخفیگاه‌هایشان در 3استان مختلف به دام افتادند.

با دستگیری متهمان و اعترافات آنها، 4نفر عضو اصلی این باند به‌دلیل ارتکاب تجاوز به عنف در دادگاه کیفری استان کرمان در جلسه فوق‌العاده محاکمه و در جریان یکی از سریع‌ترین پرونده‌های قضایی به اعدام محکوم شدند. به گفته بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، با اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد. وی افزود: اعضای اصلی این باند علاوه بر اتهام تجاوز به عنف، با اتهام چندین فقره آدم‌ربایی، ایراد ضرب و جرح و سرقت با سلاح سرد نیز روبه‌رو هستند که این اتهام آنها و 4عضو فرعی باند در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان رسیدگی شده و به‌زودی کیفرخواست صادر خواهد شد.

کد خبر 228677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز