گروه حوادث: عامل جنایت خیابان نظام‌آباد تهران که در جریان حمله به مردم یک نفر را به ضرب چاقو به قتل رسانده و 11نفر دیگر را مجروح کرده بود از سوی دادگاه انقلاب تهران به اعدام در ملأعام محکوم شد.

حوادث - داخلی

پرونده این حادثه که حالا به آخرین ورق‌های خود نزدیک شده‌است، ظهر دوشنبه 24مهرماه امسال گشوده شد. آن روز جوان 22ساله‌ای به نام حسین درحالی‌که یک چاقوی قصابی در دست داشت به سمت رهگذران در خیابان نظام‌آباد تهران حمله‌ور شد و در مدت کوتاهی 12نفر را با ضربات چاقو نقش برزمین کرد و بعد پا به فرار گذاشت.

ضربات چاقوی او باعث شد مرد بی‌گناهی به‌خاطر وارد‌شدن چاقو به قلبش، جانش را از دست بدهد و بقیه مجروحان نیز به سرعت به بیمارستان انتقال یابند. درحالی‌که اقدام جوان خطرناک باعث وحشت مردم منطقه شده بود، ماجرا به پلیس گزارش و تحقیقات پلیسی برای دستگیری این متهم خطرناک، با دستور قاضی شهریاری بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران آغاز شد. با توجه به حساسیت موضوع، تیم‌های ویژه پلیس مأمور دستگیری جوان خطرناک شدند تا اینکه شش ساعت بعد خبر رسید که متهم در شهرستان قم خود را تسلیم پلیس کرده است.

مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی تهران به جنایت اعتراف کرد و درخصوص انگیزه‌اش گفت: مدتی بود که خواب‌های عجیبی می‌دیدم و در این خواب‌ها به من دستور داده می‌شد که باید چنین کاری را انجام دهم. برای همین روز حادثه به مغازه قصابی رفتم و با تهدید، چاقویی را برداشته و به سمت مردم حمله کردم. وقتی به‌خودم آمدم و فهمیدم که افراد زیادی را مجروح کرده‌ام، از محل گریخته و به قم رفتم. در آنجا توبه کردم و بعد نزد مأموران رفته و خودم را تسلیم کردم.

با این ادعای متهم، قاضی پرونده دستور انتقال او به پزشکی‌قانونی را صادر کرد و وی تحت آزمایش‌های علمی قرار گرفت. گرچه مرد جوان مدعی بود که به‌خاطر جنون دست به این جنایت هولناک زده است اما بعد از گذشت دو‌ماه از بستری شدن او در بیمارستان، متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که وی هنگام ارتکاب جنایت جنون نداشته است.

به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست محاربه برای متهم به دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد و مرد جوان هفته گذشته در شعبه 15دادگاه پای میز محاکمه قرار گرفت. در جریان این جلسه که با حضور 11شاکی پرونده و خانواده تنها مقتول حادثه برگزار شد، نماینده دادستان به بیان کیفرخواست پرداخت و برای متهم درخواست مجازات کرد.

سپس مرد جوان در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد که به‌خاطر جنون دست به این کار زده و حالا به‌شدت پشیمان است. دفاعیات متهم در حالی بیان می‌شد که در پرونده او گزارش کامل پزشکی قانونی مبنی بر سالم‌بودن وی وجود داشت و نشان می‌داد که او جنون نداشته است. پس از پایان محاکمه، ختم جلسه اعلام شد و قاضی صلواتی، رئیس شعبه 15دادگاه انقلاب تهران با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم را گناهکار شناخت و او را به اعدام در ملأعام محکوم کرد.

کد خبر 201033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز