گروه حوادث: مرد اسیدپاش که در کارگاه تولید شیشه دست به قتل شریکش زده و به اعدام محکوم شده بود با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ رهایی یافت.

28مهرماه سال87 ساکنان ساختمانی در کرج صدای فریاد «سوختم، سوختم» مردی را از داخل یکی از واحد‌های آپارتمانی شنیده و به‌دنبال آن متوجه آتش‌سوزی شدند. وقتی اهالی محل برای سرکشی وارد آپارتمان شدند مرد جوانی را دیدند که در میان شعله‌های آتش می‌سوخت. همزمان با خاموش‌کردن آتش، مردی به نام رحیم از ساختمان بیرون رفت و پا به فرار گذاشت. بلافاصله مرد سوخته به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت.

از سوی دیگر بررسی‌ها در این زمینه آغاز شد تا اینکه ششم آبان‌ماه (چند روز بعد از حادثه) مسئولان بیمارستان، پلیس را در جریان مرگ این مرد قرار دادند. با مرگ این مرد، تیمی از مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند. کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از اعضای خانواده مقتول پرداختند. همسر وی به مأموران گفت: همسرم با رحیم (شریکش) آپارتمانی را اجاره کرده بودند و قصد تولید شیشه داشتند اما هنگام کار با هم درگیری پیدا کردند تا اینکه رحیم به سر و صورت شوهرم اسید پاشید و بعد او را به آتش کشید.

به‌دنبال اظهارات این زن، مأموران تحقیقات خود را برای دستگیری رحیم آغاز کردند تا اینکه سرانجام موفق به دستگیری وی شدند. این مرد در نخستین مرحله از بازجویی‌ها به کارآگاهان گفت: روز حادثه مقتول به همراه دوستش به کارگاه من آمدند تا شیشه بخرند اما بر سر قیمت با هم درگیر شدیم، او به سمت سطل اسید رفت تا آن را به‌صورتم بپاشد اما من در دفاع از خودم سطل را از او گرفته و به سمت او پاشیدم. وی ادامه داد: در آنجا چون سیگار روشن بود ناگهان آتش سوزی به پا شد.

این مرد سرانجام در تحقیقات تکمیلی راز پنهان را فاش کرد و به مأموران گفت:من در زمینه تولید شیشه تخصص دارم برای همین با همدستی مقتول تصمیم گرفتیم که یک واحد آپارتمان اجاره کنیم و به تولید شیشه بپردازیم. وی ادامه داد: او مقداری سرمایه در اختیار من قرار داده بود و با هم شریک شده بودیم. روز حادثه وقتی یکی از چک‌ها وصول نشد با مقتول درگیر شدم و آنقدر عصبانی بودم که اصلا متوجه رفتارم نبودم. آن روز سطل اسید را برداشته و آن را به سر و صورت او پاشیدم.

قصاص

این مرد بعد از محاکمه در شعبه 71دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات شعبه 14دیوان عالی کشور رسید.
بعد از تأیید حکم، پرونده در اختیار قاضی جمشیدی رئیس اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت تا مقدمات اجرای آن فراهم شود. پیش از اجرا، جلسه صلح و سازش در اجرای احکام دادسرای جنایی تهران تشکیل شد تا اینکه تلاش‌های قاضی جمشیدی نتیجه داد و اولیای دم از قصاص متهم گذشت کرده و او را پیش از رفتن پای چوبه دار بخشیدند. با رضایت خانواده مقتول، متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

کد خبر 201682
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز