همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: از 15 تیرماه سال جاری افزایش قیمت داروی بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از سرجمع اعتبارات حوزه درمان این سازمان پرداخت می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی

صمدالله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه افزایش قیمت داروها در سال جاری رقمی در حدود 1200 میلیارد تومان بار مالی مضاعف به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می‌کند، اظهار کرد: اگر قرار باشد افزایش قیمت داروها همانند گذشته تحت پوشش سازمان قرار گیرد و بیمه شده همان مبلغ فرانشیز خودش را بپردازد، باید بار مالی 1200 میلیارد تومانی به بودجه سازمان اضافه شود.

به گفته وی، علت پوشش افزایش قیمت داروی بیماران خاص تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، نیازمند بودن و شرایط خاص و وضعیت ویژه این بیماران است.

وی افزایش قیمت دارو در سال جاری را موضوعی کاملا بدیهی دانست و گفت: از معاونت درمان سازمان خواسته‌ایم موضوع افزایش قیمت داروها را بررسی کرده و به صورت دقیق بار مالی مضاعفی که از این طریق به سازمان وارد می‌شود را گزارش کند.

این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: معاونت درمان سازمان مکلف شده بار مالی ناشی از افزایش قیمت عموم داروها را به هیات مدیره گزارش کند تا بتوانیم برای این موضوع چاره‌ای بیندیشیم.

فیروزی با اشاره به اینکه تاکنون منشا تامین اعتبار دارو، ارز یارانه‌ای توزیع شده بود، خاطر نشان کرد: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته و نیز از طریق ارز یارانه‌ای توزیع‌شده به شرکت‌های تولید دارو، قیمت داروها با رقم مناسب و متعادلی در اختیار مردم قرار می‌گرفت و سهم فرانشیز بیمار مراجعه‌کننده در قبال مبلغی که بیمه‌ها پرداخت می‌کردند، متناسب بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی شامل 35 میلیون نفر از جمعیت کشور می‌شود، عنوان کرد: تمامی هزینه‌های بازنشستگی و درمان سازمان از طریق حق بیمه از محل‌های مختلف به سازمان پرداخت می‌شود.

این عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، شرکای سازمان و سایر افرادی که باید به سازمان حق بیمه پرداخت کنند را واجب‌ترین اقدام در سازمان تامین اجتماعی دانست و بیان کرد: دولت به عنوان کسی که پرداخت حق بیمه را در قبال افراد و گروه‌های مختلف تحت پوشش خود تعهد کرده است، موظف است.

به گفته فیروزی، مشارکت دولت در پرداخت حق بیمه سه درصد است که چه به صورت مستقیم و چه به صورت تعهد کارفرمایی برای افراد تحت پوشش پرداخت می‌شود.

وی منابع مالی سازمان را متاثر از عدم پرداخت‌های ناشی از حق بیمه دانست و گفت: طبیعتا زمانی که حق بیمه و پرداخت‌های آن به درستی انجام نگیرد، اثر آن بر جیب مردم خواهد بود، بنابراین واجب‌ترین کار پرداخت حق بیمه از سوی همه کارفرمایان، شرکا و افرادی است که موظف به پرداخت حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی هستند.

کد خبر 221987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز