گروه اجتماعی: عده‌ای در صدد سیاه‌نمایی دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پنجاه و پنجمین اجلاس روسای شورای مرکزی این دانشگاه با اعلام این مطلب گفت: دشمنان دانشگاه آزاد در این زمینه لوح فشرده ناهنجار و کذبی از وضعیت دانشگاه آزاد و برخی دانشجویان این دانشگاه تهیه و منتشر کرده اند که این کار توطئه‌ای بر علیه دانشگاه آزاد است.

عبدالله جاسبی افزود: در حال حاضر 5 درصد کل دانشجویان دانشگاه آزاد در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند که برای توسعه دانشگاه آزاد باید این میزان به 20درصد برسد.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده در باره اینکه برخی واحدها برای ارائه واحد عملی پول می‌گیرند اما به دانشجویان تئوری ارائه می‌دهند گفت: این عمل غیرقانونی است و در صورت تکرار برخورد جدی خواهدشد.

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: این دانشگاه به سمت تمرکززدایی می‌رود و در این زمینه اختیارات زیادی به مراکز واگذار شده است.

وی خطاب به مسئولین کمیته‌های انضباطی نیز گفت: نباید در کمیته‌های انضباطی احکام سلیقه‌ای صادر شود.

به گفته جاسبی در حال حاضر یک میلیون و 300هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این تعداد در پایان برنامه چهارم توسعه به 5/1میلیون دانشجو خواهد رسید.

جاسبی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های اساسی برای ارتقای دانشگاه آزاد از نظر کمی و کیفی انجام شده تا در پایان برنامه چهارم توسعه و چشم‌انداز 20ساله کشور به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنیم.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که هدف از افزایش دانشجویان افزایش در تعداد پذیرفته‌شدگان در مقطع تحصیلات تکمیلی است، افزود: در حال حاضر تنها 4 تا 5درصد دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند که این رقم در پایان برنامه چهارم باید به 10درصد و در پایان چشم‌انداز بیست ساله باید به 20درصد ارتقا یابد.

جاسبی ادامه داد: افزایش تعداد اعضای هیئت علمی به 50هزار عضو در پایان برنامه چهارم توسعه و 100هزار نفر در چشم‌انداز بیست ساله آن هم در حالی که در حال حاضر تنها 25هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه وجود دارد یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در چشم‌انداز دانشگاه آزاد پیش‌بینی شده است.

کد خبر 22191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز