شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، قانونمندکردن وام دانشجویی را از برنامه‌های مهم دانشگاه در سال جاری عنوان کرد و افزود: از 60 میلیارد تومان وام دانشجویی از محل وجوه اداره شده تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان خرج شده است.

فریدون رهنما رودپشتی در یک  نشست مطبوعاتی که به مناسبت ربع قرن فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان گفت: در صورتی که دانشجویی بدهی شهریه داشته باشد می‌تواند با مراجعه به معاونت دانشجویی، این بدهی را به وام بلندمدت تبدیل کند.

وی با اشاره به 120 میلیارد تومان وام شهریه دانشجویان اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که 90 میلیارد تومان از این وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ آیین‌نامه اداره استاندارد خوابگاه‌ها تاقبل از مهر ماه خبر داد و افزود: تا مدیریت خوابگاه‌ها نظام‌مند نشود توسعه خوابگاه معنی ندارد.

وی ضمن تاکید بر پرکردن اوقات فراغت دانشجویان با اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در خوابگاه‌ها گفت: باید اجازه فعالیت دفاتر مشاوره در خوابگاه‌ها داده شود تا محیط امنی برای دانشجویان ایجاد شود. وی با بیان اینکه ضریب اسکان خوابگاهی در دانشگاه آزاد 12 درصد است، اظهار ‌امیدواری کرد که این ضریب تا پایان برنامه چهارم به 24 درصد افزایش یابد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به غیربومی بودن50 درصد دانشجویان دانشگاه گفت: از یک میلیون و 300 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، 650 هزار دانشجو متقاضی خوابگاه هستند که از میان آنها حدود 140 هزار نفر در خوابگاه اسکان یافته‌اند به عبارت دیگر تنها یک چهارم دانشجویان متقاضی در خوابگاه‌ها مستقر هستند.

رهنما با بیان اینکه 80 درصد دانشجویان خوابگاهی دخترند، تصریح کرد: اسکان خوابگاهی پسران منوط به اسکان کامل دانشجویان دختر در خوابگاه است.

وی همچنین با اشاره به نظام جدید صدور گواهینامه و دانشنامه فارغ‌التحصیلان گفت: صدور دانشنامه‌های جدید با ویژگی‌های دقت، سرعت و صحت با ضریب امنیتی بالا و  سیستم هولوگرام امکان جعل را به صفر رسانده است.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، تاکنون بیش از 300 هزار دانشنامه جدید صادر شده است.

رهنما در ادامه تجهیز واحدها به حداقل امکانات پزشکی درمانی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه در سال جاری عنوان کرد و افزود: برگزاری جشن‌های مختلف از جمله تقدیر از دانشجویان نمونه، جشن فارغ التحصیلی و ازدواج دانشجویی از دیگر برنامه‌های دانشگاه به شمار می‌رود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار و 500 انجمن علمی که هفت جایزه بین‌المللی و 360 اختراع ثبت شده توسط خانواده دانشگاه آزاد، گفت: قرار دادن دانشجو در این فضا آنها را ترغیب می‌کند که در فضای آکادمیک فعالیت پژوهشی داشته باشند.

راه اندازی پایگاه اینترنتی کانون فارغ التحصیلان 

پایگاه اینترنتی مرکز آموزش و تحقیق کانون فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد راه اندازی شد.

مرکز آموزش و تحقیق کانون فارغ التحصیلان با اعلام این خبر، هدف از ایجاد این پایگاه اینترنتی را برقراری ارتباط بیشتر با دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی و اطلاع‌رسانی به آنها از خدمات آموزشی این مرکز است که با تسهیلات ویژه ارائه خواهد شد.

بر این اساس، از این پس اعضای کانون فارغ‌التحصیلان می‌‏توانند کلیه اطلاعات در خصوص فعالیت‌‏های این مرکز را از جمله اطلاعات مربوط به برگزاری دوره‌‏های آموزشی، سمینارهای عمومی، سمینارها و کارگاه‌‏های تخصصی، همایش‌‏های تخصصی، نمایشگاه‌‏ها، اردوها، انتشارات، آزمون‌‏ها و کلیه اخبار، اطلاعیه‌‏ها و فراخوان‌‏های مربوط به پذیرش همکار و غیره را به روی پایگاه اینترنتی مرکز آموزش کانون به آدرس WWW.TRCGA.COM مشاهده کنند.

کد خبر 23512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز