جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌از معرفی خدمات دانشگاه به مردم در جشن ربع قرن تاسیس این دانشگاه خبر داد.

عبدالله جاسبی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ‌اسلامشهر، اظهار داشت: تعداد جمعیت دانشجویان در قبل از پیروزی انقلاب 165 هزار نفر بود، اما امروز به دو میلیون و پانصد هزار نفر رسیده که این افتخاری بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت «دانشجو به جمعیت» در ایران کم است، گفت: ‌نسبت دانشجو به جمعیت در ایران به ازای هر صد هزار نفر بیش از 3 هزار نفر است در حالی که در آمریکا و کانادا به ازای هر 100هزار نفر، 6 هزار نفر دانشجو وجود دارد، بنابراین با برنامه‌ریزی، تدبیر و حفظ معیارهای کیفی و برداشتن دیوار کنکور، جوانان می‌توانند براساس خواسته، علاقه‌شان و نیاز جامعه در دانشگاه تحصیل کنند.

جاسبی از برپایی جشن 25 سالگی دانشگاه آزاد اسلامی‌از 31 اردیبهشت تا پایان آبان ماه خبر داد و افزود: اداره دانشگاه آزاد در طول این مدت بدون هیچ بودجه دولتی و با شهریه دانشجویان و گاهاً کمک‌های مردمی‌کار بزرگی بود که توفیق الهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان تاسیس این دانشگاه برخی‌ها از روی دلسوزی و برخی دیگر از روی غرض و مرض ورزی مخالفت می‌کردند، گفت: امروز با یک میلیون و 300 هزار دانشجو و نزدیک 2 میلیون فارغ‌التحصیل، 330 واحد و مرکز دانشگاهی، 25 هزار عضو هیات علمی،30 هزار پرسنل، 12 میلیون متر مربع فضای آموزشی، 4 واحد خارج از کشور،600 مدرسه مرتبط با  دانشگاه آزاد، 500 هزار دانش آموز، 60 هزار دانشجوی کاردانی سما و هزاران کارگاه،‌ درمانگاه، مزرعه، بیمارستان و امکانات وسیع کتابخانه‌ای کار خود را ادامه می‌دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امروز دوران جنگ، کارشکنی، افت و خیز را پشت سر گذاشته‌ایم، افزود: برخی‌ها در فکر خشکاندن نهال دانشگاه آزاد بودند اما امروز این دانشگاه به درخت تنومندی تبدیل شده که بادهای مخالف نمی‌تواند آن را تکان دهد.

کد خبر 20062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز