همشهری آنلاین: مسئولان ستاد اقامه نماز و پژوهش قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی، با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسجانی در این دیدار، جدیت و فعالیت سازنده‌ مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مسایل فرهنگی و معارف دینی را دلیل مهم موفقیت‌های دینی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: توفیقات دانشگاه آزاد در عرصه‌های فرهنگی و کسب مقام اول در دو مسابقه‌های پی‌درپی در خصوص نماز و هم‌چنین در مسابقات قرآنی نشان از توجه به جایگاه فرهنگ دینی در این دانشگاه است.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این موفقیت‌ها را پاسخی مناسب به شیطنت‌های برخی درخصوص وارد کردن اتهام کم‌توجهی این دانشگاه به مسایل فرهنگی و دینی، عنوان کرد و گفت: افراد منصف وقتی که از زبان داوران مستقل در این‌گونه جشنواره‌ها و مسابقات مطلع می‌شوند که دانشگاه آزاد اسلامی برترین عنوان‌ها را کسب کرده است، دیگر ادعا و حرفی در این خصوص نباید داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی، تاکید بر دو قید آزاد و اسلامی پس از کلمه‌ دانشگاه را نظر مسئولان ارشد نظام به‌ویژه حضرت امام(ره) در زمان تاسیس این دانشگاه بیان و تصریح کرد: آزد به معنای این بود که برای افرادی که تمایل به تحصیل در این دانشگاه دارند، هیچ‌گونه قیدوبند اضافی وجود نداشته باشد و آنها بدون سد کنکور و حضور دائمی یا نیمه وقت و یا به صورت حضوری در کلاس بتواند به کسب علم بپردازند که البته در مسیر اجرا بعضی از آنها میسر نشد.

وی افزود: هم‌چنین می‌خواستیم درخصوص شیوه‌ تحصیلی این دانشگاه تحولی ایجاد و آن را با بهره‌گیری از شیوه‌ تحقیقات حوزه‌های علمیه متفاوت از دیگر دانشگاه‌ها پایه‌ریزی کنیم.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: در مورد پسوند اسلامی نیز تمایل داشتیم و هنوز هم داریم که این قید برای دانشگاه رکن باشد و همه در این دانشگاه اعم از استاد، دانشجو و کارمند احساس کنند علاوه بر دانش وظیفه‌ای دینی بر دوش آن‌ها وجود دارد.

وی توجه به جایگاه دانش و علم را دستور قرآن و اسلام خواند و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید تلاش کند تا دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند با عمق فرهنگ و معارف اسلامی آشنا شوند.

کد خبر 36426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز