سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان کری وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید باید به زودی یک کنفرانس بین المللی به منظور یافتن راه‌های پایان دادن به بحران در سوریه برگزار شود.

جان کری

به گزارش شبکه پرس تی وی جان کری روز سه شنبه (۱۱ تیر) پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه یک نشست امنیتی در آسیا در برونئی، این اظهارات را مطرح کرد.

وی افزود هم امریکا و هم روسیه مجدانه متعهد به برگزاری این نشست هستند اما اذعان کرد که برگزاری این نشست تا پیش از ماه آگوست، امکان پذیر نمی‌باشد.

کری افزود: «ما توافق کردیم که هر دو جدی عمل کنیم... ما تعهد داریم تا راه حلی صلح آمیز پیدا کنیم زیرا راه حل صلح آمیز بهترین راه برای نجات کشور سوریه و به حداقل رساندن ویرانی در این کشور است... مشخصا، ماه آگوست برای اروپایی‌ها و دیگر کشورها جهت حضور در کنفرانس بین المللی بسیار دشوار است بنابراین چنین نشستی احتمالا مدتی بعد از آن برگزار می‌شود.»

توافق پیشین، ژوئن گذشته در ژنو سوئیس حاصل شده بود که براساس آن جامعه بین المللی پذیرفت به دنبال یک راه حل سیاسی جهت انتقال قدرت در سوریه باشد.

این در حالی است که روسیه واشنگتن را به نقض این توافق متهم می‌کند. مسکو معتقد است که امریکا گروه‌های مخالف تحت حمایت کشورهای خارجی را به رسمیت شناخته و از شبه نظامیان معارض دولت سوریه حمایت می‌کند.

بحران سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ آغاز شد و تاکنون شمار زیادی از مردم از جمله تعداد زیادی از سربازان و نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه‌ای که در تاریخ پنجم آوریل از تلویزیون ترکیه پخش شد، گفت اگر شبه نظامیان قدرت را در سوریه به دست گیرند، آنها کل منطقه خاورمیانه را برای چندین دهه بی‌ثبات خواهند کرد.

کد خبر 221483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز