همشهری آنلاین: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه محور بحث مبلغین در ماه مبارک رمضان امسال، قرآن و تفسیر قرآن خواهد بود، از اعزام حدود 50 هزار مبلغ به سراسر کشور در ماه ضیافت الله خبر داد.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد ویژه برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان، به خبرنگار مهر گفت: دهه آخر ماه شعبان تحت عنوان «تکریم و غبارروبی مساجد» نامگذاری شده که در این دهه مردم عزیز ما با کمک و همراهی نهادهای فرهنگی و دینی و شهرداران به بهداشت و غبارروبی مساجد می‌‍پردازند.

وی تأکید کرد: البته بهداشت و غبارروبی در طول سال لازم است، اما به دلیل اینکه ماه رمضان ماه ضیافت الله است و مسجد خانه خداست به طور ویژه در دهه آخر شعبان در سراسر کشور به این مهم پرداخته می شود و امیدواریم با حضور پرشور مردم مؤمن و خداجوی کشورمان مساجد به مانند گذشته آماده استقبال از ماه مبارک رمضان باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد آمار اعزام مبلغان دینی ویژه ماه مبارک رمضان نیز گفت: پیش بینی می کنیم قریب 50 هزار نفر مبلغ و مبلغه از حوزه های علمیه سراسر کشور جهت تبلیغ و برگزاری مراسم ایام ماه مبارک رمضان به سراسر کشور اعزام شوند.

وی اعلام کرد: محور بحث مبلغین محترم در ماه مبارک رمضان امسال، قرآن و تفسیر قرآن خواهد بود؛ سال گذشته کتابی در اختیار مبلغین محترم قرار دادیم تحت عنوان« دقایقی با قرآن» که مبلغین با استفاده از این کتاب به صورت کوتاه و موضوعی، تفسیر آیاتی از قرآن را برای مخاطبان بیان می کردند، و ماه مبارک رمضان امسال هم با تأکید بر کتب تفسیری قرآن، امیدواریم سهم برنامه های قرآنی نسبت به بقیه برنامه های چشمگیرتر باشد. ضمن اینکه در این ایام تفسیر حرفه ای هم ضرورتی ندارد و مبلغین محترم می توانند از تفاسیری چون «تفسیر نمونه» و یا «تفسیر نور» که فهم عمومی را داراست، استفاده کرده و مخاطبین را با آیات قرآن آشنا کنند.

حجت الاسلام روحانی نژاد یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک مجموعه هماهنگ کننده، بر اساس درخواستی که مناطق مختلف از دفاتر سازمان تبلیغات دارند، مبلغین را اعزام می کند. سازمان بر اساس گزارشات واصله نیازهای هر منطقه را بررسی کرده و با هماهنگی که با حوزه های علمیه ای که توان اعزام مبلغ دارند، مبلغان را اعزام می کند.

وی در مورد آمار تفکیکی مبلغان اعزامی نیز گفت: پیش بینی می کنیم از 50 هزار نفر مبلغین اعزامی در ماه رمضان، حدود 17 تا 18 هزار نفر از حوزه های علمیه تأمین شوند و بقیه مبلغان از مراکز استانها و یا مبلغانی که فارغ التحصیل شدند ساماندهی صورت می گیرد و حدود 5 هزار نفر مبلغین بلندمدت مستقر در سراسر کشور حضور دارند که به تبلیغات دینی می پردازند و حدود 22 هزار نفر را هم سازمان تبلیغات اسلامی اعزام می کند و از حدود 50 هزار مبلغی که ان شاء الله در ماه مبارک رمضان اعزام می شوند، 5 هزار نفر از بانوان هستند که یک ماه به تبلیغات دینی می پردازند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان یادآور شد: نیاز کشور ما به مبلغ بیش از این رقمی است که اعلام شد و امیدواریم با تلاش حوزه های علمیه ما خروجی بیشتری داشته باشیم و در سراسر کشور به نیازهای مردم پاسخگو دهیم.

کد خبر 221275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز