همشهری آنلاین: رئیس گروه توسعه و تجهیز فرهنگی مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر ضرورت احیای جشن رمضانیه گفت: جشن رمضانیه شبیه آن چیزی است که مردم ایران زمین در استقبال از بهار و در اسفندماه برگزار می‌کنند و شایسته است ورود به ماه مبارک رمضان که هم ماه بهار قرآن و هم ماه ضیافت الله است، با برپایی جشنی بزرگ و با شکوه برای ورود به مراسم میهمانی که به دعوت بزرگترین میزبان عالم هستی صورت می‌گیرد، برگزار کنیم.

محمدعلی موظف رستمی رئیس گروه توسعه و تجهیز فرهنگی مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از سنت‌های بسیار نیکو و پسندیده اسلامی که از گذشته های دور تاکنون در غالب کشورهای اسلامی رواج دارد، برگزاری جشن های رمضانیه در سه روز آخر ماه شعبان المعظم جهت ورود به ماه رمضان المبارک می باشد. در حال حاضر این سنت حسنه همچنان پابرجا بوده و در اکثر جوامع اسلامی در آستانه ورود به ماه رمضان شور و شعف خاصی که توأم با شادی و صرف شیرینی و شربت و خرید و... جاری می باشد.

وی افزود: این مراسم شبیه آن چیزی است که در ایام آخر ماه اسفند برای ورود به بهار طبیعت در کشور ما صورت می گیرد. شایسته است، ورود به ماه مبارک رمضان که هم ماه بهار قرآن بوده و هم ماه ضیافت الله، خوشحالی و برپایی جشنی بزرگ و با شکوه برای ورود به مراسم میهمانی که به دعوت بزرگترین میزبان عالم هستی صورت می گیرد، دوچندان شود.

این کارشناس حوزه مسجد تأکید کرد: یکی از خصوصیات بارز ایرانیان از گذشته های دور تاکنون که نشان از برخورداری از فرهنگی غنی ایرانی که دارای سبقه ای چند هزار ساله دارد و نیز اهتمام ویژه به آموزه های دینی و اسلامی ما دارد، ارزش و اهمیت به میزبان بوده که در همین راستا همواره با آمادگی لازم و شایسته از جمله ابراز شادمانی و خوشحالی همراه با داشتن پوشش مناسب توأم با نظافت و رعایت امور بهداشت شخصی و عمومی جهت شرکت در مراسم میزبان می باشد.

موظف رستمی یادآور شد: به همین دلیل و با هدف احیاء و بازآفرینی این سنت پسندیده و ارزشی، شایسته است جشن های رمضانیه دگربار به صورت گسترده‌تر و باشکوه‌تر به گونه ای که نمود بیرونی و قابل لمس و مشاهده در سطح جامعه داشته باشد و نوعی شادی معنوی را در جامعه تداعی می نماید، فرهنگ سازی و اجرایی شود. اگر چه هم اکنون این نوع جشن‌ها به صورتی محدود انجام می‌گیرد ولی اگر نگاهی توأم با تأمل به جایگاه ماه مبارک در مفاهیم دینی داشته باشیم و نیز سفارشات و تأکیداتی که در متون اسلامی در خصوص ماه مبارک آمده است داشته باشیم، این امر می طلبد که به این مهم بیش از پیش توجه و اهتمام شود تا شاهد حضوری شاداب و استقبالی همراه با اقبال ظاهری و معنوی برای ورود به ماه ضیافت الله و ماه میهمانی خداوند متعال باشیم.

کد خبر 221909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز