مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیربرنامه فضایی سرنشین دار چین اعلام کرد که این کشور به تلاش های خود برای توسعه و ساخت آزمایشگاه فضایی ادامه می دهد و قصد دارد در سال ۲۰۱۵ تجهیزات مربوط به آزمایشگاه فضایی تیانگانگ ۲ را درمدار زمین قرار دهد

دومین آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین

به گزارش ایرنا، وانگ ژاویائو پس از فرود موفقیت آمیز فضاپیمای شنزو ۱۰ اعلام کرد: ماموریت ۱۵ روزه شنزو ۱۰ در راستای هدف چین و برنامه فضایی سرنشین دار این کشور انجام شد و به دنبال این موفقیت، آزمایشگاه فضایی تیانگانگ ۲ درمدار زمین قرارمی‌گیرد.

مدول شنزو ۱۰ ساعت ۸:۰۷ دقیقه صبح چهارشنبه پنجم تیرماه به وقت محلی در منطقه مغولستان داخلی چین به زمین نشست.

هدف از انجام این ماموریت آزمایش بیشتر فناوری‌هایی طراحی شده برای پهلوگیری و حمایت از اقامت فضانوردن در فضا و استفاده از فناوری‌های جدید مرتبط با ساخت ایستگاه فضایی در آینده است.

در جریان این ماموریت پانزده روزه، شنزو ۱۰ دو بار به صورت خودکار و دستی در کنار آزمایشگاه فضایی در حال چرخش تیانگونگ ۱ پهلو گرفت.

سه فضانورد سرنشین شنزو ۱۰ مدت ۱۲ روز را در آزمایشگاه تیانگونگ ۱ سپری کردند و در آنجا آزمایش‌های پزشکی و فنی انجام دادند و از آنجا برای فضانوردان روی زمین درمورد اصول فیزیک بنیادی سخنرانی کردند.

مدیر برنامه فضایی سرنشین دار چین در مورد ساخت ایستگاه فضایی سرنشین دار افزود: ساخت ایستگاه فضایی سرنشین دار چین طبق طرح و برنامه انجام می‌شود و متخصصان فضایی چین قصد دارند در سال ۲۰۱۸ یک مدول تجربی از ایستگاه فضایی را در مدار زمین قرار دهند. ایستگاه فضایی سرنشین دار چین سال ۲۰۲۰ ساخته می‌شود.

وانگ ادامه داد: پیش از ساخت این ایستگاه فضایی تجهیزات مربوط به آزمایشگاه فضایی به همراه فضاپیماهای باری و سرنشین دار و مواد و تجهیزات مربوط به حمل و نقل فضانوردان در مدار زمین قرار خواهند گرفت.

آزمایشگاه فضایی تیانگانگ ۱ بیش از ۶۰۰ روز است که در فضا در حال چرخش است . این مدول اولین گام برای ساخت یک ایستگاه فضایی دائمی در آینده به شمار می‌رود.

از زمان انجام نخستین ماموریت فضایی سرنشین دار در سال ۲۰۰۳، چین ۱۰ فضانورد و ۶ فضاپیما به فضا فرستاده است.

کد خبر 220943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز