مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات چینی اعلام کردند که به دنبال فرود موفقیت آمیز نخستین کاوشگر چین در ماه، این کشور قصد دارد کاوشگر بعدی خود را تا سال ۲۰۱۷ با هدف جمع آوری نمونه‌های ماه به فضا ارسال کند

پرتاب دومین کاوشگر چینی تا سال ۲۰۱۷

به گزارش ایرنا، سران کشور چین پیشبرد برنامه‌های فضایی این کشور را در اولویت قرار داده‌اند و رییس جمهور چین پیش از این اعلام کرده بود که می‌خواهد این کشور را به عنوان یک قدرت فضایی مطرح کند.

نخستین کاوشگر چینی به نام چانگه، 3 شنبه هفته گذشته بر سطح ماه فرود آمد و این کاوشگر یک کاوشگر قمری را بر سطح ماه برای کاوش و جست و جو رها کرد. این کاوشگر قمری "خرگوش یشمی" نام دارد .

ˈوو شیجیانˈ سخنگوی اداره علوم، فناوری و صنعت دفاع ملی چین در این مورد گفت: دومین کاوشگر چین که برای انجام ماموریت جمع آوری نمونه‌ها از سطح ماه ساخته می‌شود تا سال 2017 به فضا پرتاب می‌شود.

وی افزود: پس از موفقیت ماموریت شانگه 3، برنامه اکتشافی ماه وارد فاز سوم می‌شود و هدف اصلی آن دستیابی به مجموعه‌ای از نمونه‌های ماه است. در این برنامه بدون نیاز به انسان، نمونه‌ها جمع آوری و به زمین باز گردانده می‌شود.

وو گفت: این برنامه اکتشافی یک برنامه فناورانه و برای مقاصد صلح آمیز است .

در تازه‌ترین مامورت فضایی سرنشین دار چین که در تیرماه (ماه ژوئن) انجام شد، سه فضانورد 15 روز را در مدار سپری کردند و به یک آزمایشگاه فضایی تجربی ملحق شدند.

کد خبر 243989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز