مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باز‌آلدرین، دومین انسانی که برروی خاک ماه قدم گذاشت همواره یکی از حامیان سفرهای فضایی خصوصی بوده‌است،‌اما ظاهرا نه برای خودش زیرا به تازگی پیشنهاد سفری رایگان به فضا را رد کرده‌است.

باز آلدرین

بر‌اساس گزارش NBC، آلدرین ظاهرا دیگر علاقه‌ای به انجام سفرهای فضایی ندارد،‌دست کم علاقه‌ای به سفر‌ به مدار زمین را ندارد؛ زیرا زمانی که یک شرکت پروازهای فضایی مداری به وی پیشنهاد سفری رایگان به آستانه فضا را داد، آلدرین مودبانه این پیشنهاد را رد کرد.

آلدرین که این موضوع را در کنفرانسی خبری مطرح کرد بدون اشاره به نام این شرکت گفت شهرت پرواز من با فضاپیمای چنین شرکتی برای شرکت بوده و خطر آن برای من خواهد بود. علاوه بر آن من قبلا آنجا بوده‌ام.

اما آلدرین با شرکت‌های پروازهای مداری زمین و صنعت فضانوردی خصوصی همکاری دارد. برای مثال وی سفیر آکادمی به نام AXE Apollo Space است،‌مسابقه‌ای که در نهایت قرار است 22 نفر را به فضا فرستاده و بازگرداند.

آلدرین،‌مردی که در سال 1969 پس از نیل آرمسترانگ برروی ماه قدم گذاشت، پروازهای فضایی خصوصی را برای گسترش حضور انسان در سامانه خورشیدی،‌عاملی کلیدی می‌داند. به گفته وی انسان امروز در آستانه دوره‌ای جدید در عصر فضا قرار دارد. شاتل‌ها بازنشسته شده‌اند، آغاز پروازهای فضایی تجاری به عهده ما است، کاوشگرهای روباتیک در سرتاسر سامانه خورشیدی و فراتر از آن پراکنده شده‌اند از این رو دور از ذهن نیست که تصور کنیم تا حضور انسان در مریخ تنها یک نسل فاصله داریم.

کد خبر 220989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز