گروه شهری: همزمان با آغاز عملیات عمرانی خط اتوبوس تندرو بزرگراه امام علی اعلام شد که خط 8 بی‌آرتی در مسیر پایانه جنوب تا پایانه خاوران در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

brt

حسن آقایی، مدیرکل مهندسی ایمنی و ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در این‌باره گفت: ظرف 2 روز گذشته عملیات احداث آخرین سرپناه خط8 بی‌آرتی به پایان رسید که امیدواریم این خط در هفته جاری به بهره‌برداری برسد. وی درخصوص تأخیر چندروزه بهره‌برداری این خط افزود:

به‌علت همزمانی عملیات عمرانی شهرداری منطقه 15که به تعویض جدول‌ها مربوط می‌شد، بهره‌برداری از این خط با تأخیر چندروزه مواجه شد. وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات نصب دستگاه‌های کارتخوان در ایستگاه‌های خط8 در حال اجراست که امیدواریم با پایان یافتن این امر اوایل هفته جاری شهروندان شاهد بهره‌برداری از این خط باشند. خط 8بی‌آرتی با طول 7.5کیلومتر در امتداد پایانه جنوب به پایانه خاوران خواهد بود که تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک بالاخص برای مسافران برون‌شهری خواهد داشت.

آقایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی سامانه اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه امام علی خبر داد و گفت: تمام جانمایی ایستگاه‌های بی‌آرتی بزرگراه امام علی انجام شده و در حال حاضر در حال طراحی سرپناه‌ها هستیم. خط بی‌آرتی امام علی با طول 36کیلومتر و 29ایستگاه به‌عنوان طولانی‌ترین خط بی‌آرتی اجرا می‌شود که با توجه به طول بزرگراه و لزوم دسترسی شهروندان به حمل‌ونقل عمومی لزوم احداث آن اجتناب‌ناپذیر بود.

وی همچنین از مدیریت یکپارچه به‌عنوان عاملی در زمینه تسریع ساخت خطوط بی‌آرتی یاد کرد و افزود: با بهره‌برداری از خط8 اتوبوس‌های تندرو، تهران در طول 6سال به 8خط اتوبوس‌های تندرو دست پیدا خواهد کرد؛ حال آنکه عملیات جانمایی و مطالعات خط 6 که در بزرگراه صدر خواهد بود نیز به اتمام رسیده است.

کد خبر 220759
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز