همشهری آنلاین: یک شبکه خبری با استناد به اظهارات پدر مامور سابق سیا و افشاگر برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا نوشت که اسنودن در صورتی به خاک آمریکا باز خواهد گشت که پیش از محاکمه، بازداشت نشود.

اسنودن

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، پدر «ادوارد اسنودن» مامور سابق سیا که اخیرا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «گاردین» از برنامه های فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی شهروندان آمریکایی و خارجی پرده برداشته و توسط دولت واشنگتن به جاسوسی متهم شده و تحت پیگرد قرار دارد، اعلام کرد که اطمینان دارد که پسرش در صورتی که شرایط معینی حاکم شود، به آمریکا باز خواهد گشت.

«لونی اسنودن» پدر اسنودن تاکید کرد که پسرش قوانین آمریکا را زیر پا گذاشته است اما خائن نیست.

وی در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی گفت: در این مرحله من فکر نمی کنم که او (اسنودن) خیانتی مرتکب شده باشد. او در زمینه انتشار اطلاعات محرمانه قانون آمریکا را زیر پا گذشته است و اگر مردم می خواهند او را در ردیف خیانتکاران طبقه بندی کنند، در حقیقت او به دولت خود خیانت کرده است اما من باور ندارم که به مردم آمریکا خیانت کرده باشد.

بر این اساس، شبکه خبری «ان بی سی» امروز جمعه گزارش داد که این شرایط احتمالا شامل عدم بازداشت اسنودن پیش از محاکمه است.

بر اساس این خبر، پدر اسنودن اعلام کرد که وی از طریق وکیلش به «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا گفته است که اگر وزارت دادگستری آمریکا درصدد بازداشت وی قبل از محاکمه نباشد و یا او را محکوم به سکوت نکند، احتمال بازگشت این مامور سابق سیا به آمریکا وجود دارد.

پدر اسنودن همچنین درخواست کرده است که پسرش مکان برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهاماتش را انتخاب کند.

پدر اسنودن در بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبری ان بی سی اعلام کرد که از اینکه دیگران از جمله اعضای ویکی لیکس از پسرش سوء استفاده کنند، نگران است.

اسنودن در ماه مه سال جاری و یک هفته پیش از افشای جزئیات جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، به هنگ کنگ رفت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اخیرا از حضور اسنودن در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو خبر داده و درخواست واشنگتن برای استرداد این مامور سابق سیا را رد و اعلام کرده است که اسنودن هیچ جرمی در خاک روسیه مرتکب نشده و بنابراین، بازداشت و مسترد نخواهد شد.

کد خبر 220718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز