همشهری‌انلاین: بیش از 100هزار حامی مرسی در حمایت از مشروعیت دولت او پیش از راهپیمایی بزرگ آخر این ماه مخالفان، تظاهرات کردند.

Morsi supporters

سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کردند  تظاهرات میلیونی دیگری نیز روز یکشنبه برگزار خواهندکرد.

بنا به گزارش هافینگتون‌پست، تظاهرکنندگان پرچم‌های مصر، گروه‌های اسلامی و انقلابی و عکس‌هایی از محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر عضو جنبش اخوان‌المسلمین را در دست داشتند و شعارهایی همچون "بله به ثبات" سر دادند. آن‌ها نسبت به بروز موج جدیدی از درگیری‌های خونین هشدار دادند.

از سوی دیگر، تعدادی از مادران قربانیان انقلاب مصر در مقابل خانه محمد مرسی در قاهره تجمع و علیه او شعارهایی سر دادند.

آنها از خودروی رئیس‌جمهور بالا رفتند و نیروهای امنیتی نیز مانع این کار نشدند.

در نزدیکی وزارت دفاع مصر و در چند کیلومتری محل برگزاری تظاهرات حامیان مرسی، هزاران تن از مخالفان نیز تظاهراتی بر پا کرده و با برافراشتن پرچم مصر و کارت‌های قرمز رنگ شعار "برو" و "مرسی رئیس‌جمهور من نیست" سر دادند.

گروه‌های اسلامی حامی مرسی در مصر معتقدند که رئیس‌جمهوری مصر حق دارد بر اساس قانون، چهار سال در منصب خود بماند. گروه‌های اسلامی همچنین اعلام کردند که اگر نظام رئیس‌جمهوری کنونی سرنگون شود، آنها به هیچ رئیس‌جمهوری اجازه نخواهند داد که در منصبش بماند.

مخالفان مصری بر این باورند که روزهای آتی "آخرین روزهای مرسی" خواهد بود. آنها امیدوارند که جمع آوری امضا علیه مرسی و ادامه تظاهرات آنها به تکرار انقلابی بینجامد که نظام حسنی مبارک، دیکتاتور پیشین مصر را در اوایل سال 2011 سرنگون کرد.

کد خبر 219874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز