همشهری آنلاین: رهبران جامعه شیعیان مصر قتل اخیر چهار مسلمان شیعه را از سوی افراطیون تکفیری در نزدیکی قاهره محکوم کرده‌اند.

مصر

به گزارش پرس تی‌ وی رهبران شیعیان مصر روز چهارشنبه ( ۵ تیر) در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره پایتخت این کشور، آنچه را که از آن به عنوان ناتوانی دولت در حفاظت از جامعه شیعیان نام بردند، تقبیح کردند.

صدها نفر از افراطیون تکفیری در ۲۳ ژوئن با حمله به خانه شیخ حسن شحانه، روحانی مصری در روستای ابومسلم در استان «الجیزه»، وی و سه نفر از پیروان وی را به قتل رساندند. افراطیون تکفیری همچنین اجساد این افراد را در خیابان روی زمین کشیدند.

بها انوار محمد، سخنگوی جامعه شیعیان مصر در گفت و گو با پرس تی وی گفت:« دولت دراین زمینه هیچ موضعی اتخاذ نکرده است. این یک جنایت است وما قصد داریم به داداگاه بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت و رئیس جمهوری (مرسی) را به زندان بیاندازیم.»

حمله ۲۳ ژوئن علیه این مسلمانان شیعه با موج انتقادات سیاستمداران مصری روبرو شده است.

افراطیون تکفیری ادعا می‌کنند، تفسیر آن‌ها از اسلام تنها قرائت درست است و بر این باورند که تمامی مسلمانان دیگر کافر هستند.

عفو بین‌الملل نیز از محمد مرسی رئیس جمهوری مصر خواسته است تا با خشونت علیه شیعیان، برخورد کند.

حسیبه حاج صحراوی معاون برنامه های عفو بین الملل در منطقه خاورمیانه در ۲۵ ژوئن اعلام کرد: « مسئولان مصری باید فورا تحقیقات مستقل و بی‌طرفی را درباره قتل این چهار نفر آغاز و تاکید کنند که هرگز در برخورد با چنین حملات و خشونت علیه شیعیان کوتاهی نخواهد شد.»

کد خبر 220649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز