دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد البرادعی با فاشیستی و مستبد خواندن نظام مصر، از شهروندان مصری خواست برای تصحیح روند انقلاب مصر سی‌ام ژوئن ( 9 تیر) تظاهرات برگزار کنند.

البرادعی

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور و هماهنگ‌کننده جبهه نجات ملی روز گذشته در سخنانی برای ده‌ها تن از کسانی که مقابل وزارت فرهنگ تجمع کرده بودند، گفت: نظام حاکم مصر نظامی پوچ و بیهوده است که مردم مصر با مسالمت مقابل آن خواهند ایستاد زیرا ادامه این نظام امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه از ملت مصر خواست روز سی‌ام ژوئن برای احیای انقلاب و تصحیح روند آن تظاهرات کنند.

البرادعی همچنین اظهارات اعضای جریان‌های اسلامی سیاسی مصر را مبنی بر اینکه شرکت‌کنندگان در تظاهرات 30 ژوئن "کافران" هستند را محکوم و تاکید کرد: کسانی که چنین حرف‌هایی می‌زنند "از بین رفتنی هستند".

وی همچنین سخنانی که در کنفرانس دو روز پیش را که برای همیاری با انقلاب سوریه برپا شده بود، محکوم کرد.

در این کنفرانس گفته شده بود: "شیعیان کافر هستند" که البرادعی با این پرسش که "آیا 150 میلیون مسلمان شیعه کافر هستند" به این ادعاها، واکنش نشان داد.

محمد البرادعی اظهار کرد که نظام محمد مرسی شکست خورده و مستبد است و باید استعفا کند.

موسس حزب الدستور همچنین بیان کرد که آزادی ابداعات، هنر و فرهنگ در قلب انسان است و زمانی که قلب و روح کسی را می‌گیریم آن را می‌کشیم.

وی خاطرنشان کرد که این نظام نظام فاشیست و نمونه‌ای از نظامی مستبد و شکست‌خورده است ما در مقابل مشتی آدم هستیم که معنای هنر، آزادی و مسئولیت را نمی‌فهمند.

کد خبر 219285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز