همشهری آنلاین: مخالفان سیاست‌های مرسی در شهرهای مختلف مصر به خیابان‌ها آمدند و با پلیس درگیر شدند.

egypt

گفته می‌شود دست‌کم هشت نفر در قاهره و فیوم در این درگیری‌ها که در شهرهای دیگر نیز رخ داد، مجروح شده‌اند.این افراد در پنجمین سالگرد به‌خشونت کشیده‌شدن راهپیمایی‌های مردم  به خیابان‌ها آمدند.

معترضان به سیاست‌های محمد مرسی،رئیس‌جمهور مصر ، او و حزبش، جنبش اخوان‌المسلمین را به کنترل بیش از حد امور کشور به نفع این جنبش و انحراف از اهداف انقلاب متهم می‌کنند.

بنا به گزارش منا،پلیس مصر در قاهره به سوی تظاهرکنندگانی که در مقابل دادگاه عالی و دفتر دادستان کل مصر که هفته گذشته علیه چند مخالف مرسی اقدام قضائی کرده، تجمع کرده بودند،‌گاز اشک‌آور شلیک کرد. بر اساس تصاویری که تلویزیون مصر منتشر کرد تظاهرکنندگان به سوی خودروهای زره پوش پلیس سنگ پرتاب می‌کردند.

دادستان مصر با اتهام‌زدن به یک هنرمند معروف در تلویزیون این کشور که برنامه‌های طنز اجرا می‌کند مردم این کشور را خشمگین کرده‌است.دادستانی گفته‌است او به مرسی توهین کرده.

به گزارش فرانس پرس،پلیس همچنین در شهر اسکندریه در شمال مصر و نیز در شهر محله در استان دلتای نیل از گاز اشک‌آور بر ضد تظاهرکنندگان استفاده کرد. در شهر محله تظاهرکنندگان با بمب آتش‌زا به یک پاسگاه پلیس حمله کردند.

الجزیره همچنین گزارش داد مردم فریاد می‌زدند:"ما مسلمانیم اما می‌خواهیم کشوری غیرنظامی داشته باشیم."یکی دیگر از شعارهای مردم این بود:"مردم می‌خواهند این حکومت را سرنگون کنند".

کد خبر 207680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز