همشهری آنلاین: همزمان با تشدید درگیری‌ها میان پلیس ترکیه و تظاهرکنندگانِ معترض در نزدیکی سفارت آمریکا در آنکارا/تعداد کشته‌های تظاهرات ترکیه به پنج نفر رسید.

ترکیه

شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد تعداد کشته های تظاهرات دو هفته اخیر در ترکیه به پنج نفر رسید. به گزارش واحد مرکزی خبر ، این افراد به علت درگیری نیروهای پلیس با معترضان جانشان را در شهرهای مختلف ترکیه از دست داده اند.پرس تی وی به جزییات این خبر اشاره ای نکرد.

درگیری‌ها میان پلیس ضدشورش ترکیه و تظاهرکنندگانِ معترض در شب گذشته در نزدیکی سفارت آمریکا در آنکارا شدت گرفت.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، تصاویری بیشتری از ناآرامی‌های شب گذشته (چهارشنبه شب) در آنکارا دریافت شده است. این ناآرامی‌ها شامل درگیری‌های تازه میان نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان در نزدیکی سفارت آمریکا در پایتخت ترکیه در شب پنجشنبه بود.

به‌رغم این که دولت ترکیه از مواضع سخت خود اخیراً تا حدی عقب‌نشینی کرده و اعلام داشته، حاضر است برای ایجاد تغییرات در پارک گزیِ استانبول، همه‌پرسی برگزار کند، هنوز از شدت اعتراضاتِ ضد دولتیِ تظاهرکنندگانِ این کشور کاسته نشده است.

پلیس ضدشورش ترکیه در شب گذشته تلاش کرد با پرتاب گاز اشک‌آور و اِعمال سایر تدابیر امنیتی، تظاهرکنندگان را از منطقه نزدیک به سفارت آمریکا در آنکارا پراکنده سازد.

در خلال دو هفته ی اخیر، تظاهرات ضد دولتی به ده ها شهر ترکیه سرایت کرده است و هرشب ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور بدون وقفه، در اعتراضات مردمیِ گسترده علیه دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، و حزب حاکم این کشور، شرکت می‌کنند.

استانبول هنوز صحنه التهاب است

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، همچنان تظاهرات در ترکیه ادامه دارد و شب گذشته نیز خیابان های شهر استانبول بار دیگر صحنه خشونت و درگیری بود. امروز هم شمار زیادی از معترضان در پارک گزی در نزدیک میدان تقسیم شهر استانبول حضور دارند.

همچنان شمار زیادی از نیروهای پلیس در اطراف میدان تقسیم به چشم می خورند و موانع امنیتی در اطراف این میدان کاملا مشهود است. معترضان ترک اعلام کرده اند حاضر نیستند از تظاهرات خود دست بکشند مگر اینکه دولت از تصمیم خود برای تخریب پارک گزی دست بکشد. اما رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرده است حاضر نیست به مطالبات معترضان گوش کند.

کاسه صبر معترضان ترک نیز در حال لبریز شدن است. آنها می‌گویند دولت ترکیه حاضر نیست به مصالحه هایی عملا تن دربدهد که قبلا از آن سخن می‌گفت.

کد خبر 218612
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز