عروسک‌ها می‌آیند، حرف می‌زنند و قصه‌ای و ماجرایی را تعریف می‌کنند. پانزدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برگزاری رقابت‌های منطقه‌ای، به مرحله‌ی نهایی نزدیک‌تر می‌شود.

تیر، فصلى براى عروسک‌هاى زنده

حسین معظمی، دبیر پانزدهمین جشنواره‌ی عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دوسالانه شدن این جشنواره خبر می‌دهد و در گفت‌وگو با خبرنگار دوچرخه، بالا بردن سطح نمایش‌ها را دلیل این تصمیم عنوان می‌کند.

دبیر جشنواره‌ی پانزدهم می‌گوید: «پس از پایان جشنواره‌های استانی، برگزیدگان این مرحله از رقابت‌‌ها، برای شرکت در مرحله‌ی منطقه‌ای جشنواره آماده می‌شوند. امسال استان‌های خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و فارس میزبان رقابت‌های منطقه‌ای هستند که از 4 تا 13 تیر برگزار می‌شود.»

 او درباره‌ی نقش مربیان در جشنواره می‌گوید: «سال‌های گذشته خود نوجوانان همه‌ی کارها را به عهده داشتند، منتها امسال مربیان کانون کار نمایش‌ها را پی‌گیری می‌کنند و در کل کار، ناظر هستند.»

 معظمی می‌گوید: «قرار است در این جشنواره‌ که شهر های مختلف کشور در آن حضور دارند، ویژگی‌های بومی و منطقه‌ای و گویش‌ها در نظر گرفته شود و کارها رنگ و بوی بومی داشته باشد.»

 او درباره‌ی اثر گذاری تئاتر  می‌گوید: «اهمیت تئاتر برای گروه سنی کودک و نوجوان بسیار زیاد است و در جلسات اخیر مدیران آموزش و پرورش به این نکته اشاره شد که باید تئاتر به مدرسه‌ها بیاید و بخشی از آموزش با تئاتر صورت پذیرد.»

خوب است بدانید، مرحله‌ی کشوری پانزدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریور امسال در استان کرمانشاه و با حضور برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

اما کانون در تیر ماه، شاهد یک اتفاق جالب دیگر تئاتری هم هست. بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیرماه با دبیری مجید امرایی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.

کد خبر 218444
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز