دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: در تماشاخانه پارین 3 نمایش روی صحنه است.

 این تماشاخانه خصوصی که مدت کمی است به سالن‌ها تئاتر کشور اضافه شده، این روزها میزبان نمایش‌های «آدم برفی»، «روایت‌های ساده» و «زندگی به روایت خنده و گریه» است که به‌ترتیب زمانی در این سالن اجرا می‌شوند. نمایش آدم برفی کاری از امیر مهندسیان است که براساس داستان کوتاهی از اسلاومیر مروژک نگاشته شده و داستان زندگی یک پدر وپسر را روایت می‌کند. پسر با ساختن یک آدم برفی در روز کریسمس باعث جنگ و به‌هم ریختن کل کشور می‌شود. امیر مهندسیان، کاوه ابراهیم، فردین شاه‌حسینی، رضا حکمی نجفی، مهدی اردانه، بابک جعفریه، سیامک باحجب، امیر رضایی، محمد مسگری، نگار زارع و صحرا اسدالهی بازیگران این نمایش هستند که تا 31 خرداد ماه ساعت ۱۷ و شنبه‌ها ساعت ۱۸ در تماشاخانه پارین اجرا می‌شود. اما نمایش بعدی که در ساعت 19 روی صحنه می‌رود، نمایش زندگی به روایت خنده و گریه است.

این نمایش به کارگردانی صالحی براساس تلفیقی از دونمایشنامه «هتل پلازا» و«پزشک نازنین» نیل سایمون نوشته شده که درباره زندگی انسان‌ها جدا از هرمرزجغرافیایی است و شهرام زرگرعلاوه بر ترجمه دو نمایشنامه به‌عنوان مشاور نیز دراین اجرا همکاری می‌کند. مریم پیروند، محمد رضا انتظامی، حمیدرضا اعلامی، راد پورجبار، غزل شریفی، آسمان مصطفایی، شکوفه مقدم و هانی صالحی بازیگران این نمایش هستند. ساعت پایانی کار این تماشاخانه با اجرای نمایش روایت‌های ساده از زندگی روزمره نوشته شهرام کرمی با کارگردانی مشترک علیرضا دری و پیروز کرمی همراه است. این نمایش بخش‌هایی از زندگی آدم‌های امروزی را در قالب چند اپیزود بیان می‌کند. این اپیزودها به لحاظ مفهومی در پی یکدیگر قرار دارند و سعی در بیان معنایی مشترک دارند. شادی اسدپور، علیرضا دری، امیر غفارمنش، بهراد خرازی، توحید غنی‌زاده، پرستو گلستانی و لیدا وعیدی در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت. روایت‌های ساده از زندگی روزمره در ساعت 8:45 اجرا می‌شود.

اما اجرای این 3 تئاتر تنها امکان اجرایی این تماشاخانه تازه تاسیس که در موزه زمان(زعفرانیه) برپا شده نیست. چندی است در این مرکز نمایش‌های محیطی(کافه‌ای) اجرا می‌شود. این سلسله اجرا که به همت تماشاخانه پارین و سرپرستی مشترک روزبه حسینی و بهزاد مرتضوی در کافه تراس موزه زمان پیش‌بینی شده است، تا آخر شهریور ماه ۱۳۹۲ ادامه خواهد داشت و شامل هفت اجرا از هفت کارگردان خواهد بود. پیش از این نمایش «پوست استخوان آهن» به کارگردانی تایماز رضوانی آغازگر این اجراها بود و از اول تیرماه نمایش «خیر نبینی سعیده» به کارگردانی فرهاد نقدعلی اجراهای خود را شروع می‌کند.

کد خبر 218079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز