سینما> حمید هامون: * یک روزنامه‌ی فرانسوی ادعا کرد که تا دو ساعت پیش از اختتامیه‌ی جشنواره کن، نخل طلا متعلق به فیلم «گذشته»‌ی اصغر فرهادی بوده است.

یک روز پس از پایان اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم کن، این روزنامه به نقل از خبرنگار فرانسوی‌اش، «استفان لوبلان» با تیتر «بازتابی از نخل طلا؛ هیئت داوری بر فیلم «زندگی ادل» اتفاق نظر نداشت» نوشت که تا ساعت پنج بعد از ظهر، یعنی دو ساعت قبل از شروع اختتامیه، نخل طلا متعلق به فیلم «گذشته»‌ی فرهادی بوده است، اما در واپسین دقایق با چرخشی عجیب به فیلم «عبداللطیف کشیشه» می‌رسد.

این خبرنگار فرانسوی در ادامه‌ی گزارشش می‌نویسد: «استیون اسپیلبرگ» در جریان مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم کن اطمینان داد که هیئت‌داوران دست کم بر سه فیلم اتفاق نظر داشته‌اند که گفته می‌شود «آبی، گرم‌ترین رنگ است» بین این سه فیلم نبوده است. البته اعضای هیئت داوران، تحت تأثیر این فیلم قرار گرفته، اما برای دادن جایزه به آن هم‌نظر نبوده‌اند.

این روزنامه‌ی فرانسوی در ادامه نوشت: اتفاق نظر برای اهدای نخل طلا حول فیلم فرهادی شکل گرفته؛ تا جایی که برگزارکنندگان جشنواره‌ی کن، تمامی گروه فیلم را به روی فرش قرمز کشاندند.

* عباس کیارستمی، در جدیدترین فعالیت سینمایی خود، نگارش فیلم‌نامه و تدوین یک فیلم اسپانیایی‌زبان را بر عهده داشته است. عباس کیارستمی که سال گذشته، فیلم «مثل یک عاشق» را در ژاپن ساخت و با آن به جشنواره‌ی کن رفت، این‌بار در پروژه‌ی سینمایی جدیدش، در یک کمدی‌درام خانوادگی «دختری در کارخانه‌ی لیمو» با سینماگری از اسپانیا به نام «چیارا مارانون» همکاری کرده است.

کد خبر 217795
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز