همشهری آنلاین: اگر توفیق خدمت داشتم تا دو سال آینده شاهد روند جدیدی در ابعاد مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور خواهید بود. به این ترتیب هرگز اجازه نخواهیم داد جوانی به خاطر بیکاری شرمنده پدر و مادر خود شود و نه پدر و مادری در مقابل خواسته به حق جوانش شکسته شود.

دکتر محمدباقر قالیباف در اجتماع بیش 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان مازندران در مسجد جامع ساری طی سخنانی بر ظرفیت‌های استان تأکید کرد و گفت: در این استان که از عرصه کشاورزی مانده و از عرصه صنعت رانده شده است، حتما صنعت کشاورزی و فرآورده‌های مربوط به محصولات کشاورزی را براساس یک اولویت به چرخه بازمی‌گردانیم. همچنین بخشی از اقتصاد استان را بر محور ظرفیت بهره‌برداری از دریا و برنامه‌ریزی بر این اساس استوار خواهیم کرد. این استان هم ظرفیت‌های مخصوص به خود را دارد و هم بهترین مکان برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود. وی مردم این استان را مردمانی شریف، نجیف، پرتلاش توصیف کرد و گفت: توفیق دارم در جمع عزیزانی از سراسر این استان باشم و در فضای صمیمی و بامحبت آنها حضور یابم. به ویژه اینکه توفیق داشتم در این جمع دست‌بوس خانواده شهدا، ایثارگران، معتمدان، بزرگان و پیشکسوتان باشم.

با رشادت و شهادت به دستاوردهای امروز رسیده‌ایم

وی افزود: وقتی به جمعیت نگاه می‌کنم، برق امیدی در چشم شما جوانان این استان می‌بینم که مرا به یاد چشمان جوانان نسل اول انقلاب و جوانان دوران دفاع مقدس می‌اندازد. بنده یکی از جوانان آن دوره هستم هرچند از کاروان شهدا بازمانده‌ام. اما امروز به شما جوانان و مردم عزیز زحمتکش این استان غیور می‌گویم که با رشادت‌ها و شهامت‌های شما در دوران دفاع مقدس به دستاوردهای امروز رسیده‌ایم.

امروز نیز همان همت، غیرت و جوانمردی را در وجود یکایک شما می‌بینم. امروز همان همت، غیرت و جوانمردی را در وجود یکایک شما می‌بینم و به این مردم و مخصوصا جوانان این کشور مدیون هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در مصاحبه‌های خود گفته‌ام که با استفاده از تجربه بزرگان و امید به شما جوانان پرتلاش و مخلص مشکلات را حل خواهیم کرد؛ البته نه در آینده دور. اگر توفیق خدمت پیدا کردم دست به دست هم می‌دهیم و در آینده نزدیک با تحقق حماسه سیاسی به فرمان مقام معظم رهبری است؛ حماسه اقتصادی را در کشور ایجاد می‌کنیم تا همانند دوران دفاع مقدس در تاریخ کشور بدرخشیم.

مهمترین چالش کشور: سوء مدیریت

وی افزود: به شما جوانان عزیز و ملت بزرگ عرض می‌کنم که هیچ جای نگرانی و ناامیدی وجود ندارد. این کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، اما آنچه امروز در کشور ما مهمترین چالش و خطر به شمار می‌رود سوءتدبیر و سوءمدیریت در اداره امور جامعه است چراکه به درستی از ظرفیت‌های بزرگ، منابع انسانی و امکانات استفاده نشده است. می‌توان با همت شما جوانان عزیز و مردم بزرگوار دست به دست هم می‌دهیم تا از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

قالیباف ادامه داد: در دوران دفاع مقدس توفیق داشتم در خدمت شیرمردان این استان باشم. بعد از دفاع مقدس اولین تجربه مدیریتی خود را به دور از فضای جبهه و در مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این استان داشته‌ام؛ این تجربه روشن و ماندگاری برای من بود. در هرکجا کار کردم نزدیکترین همکاران و همیاران من بچه‌های این خطه و سرزمین بوده‌اند. ما در دهه اول انقلاب در این استان جوانان رشیدی همچون شهید علمداری داشتیم امروز نیز عرض می‌کنم که جنگ تمام شده است، اما دفاع همچنان باقی است. ما نیازمندیم در راه خدمت بی‌منت به مردم مجاهدت کنیم و در این راه با شما جوانان عزیز دست به دست هم می‌دهیم تا حلقه بسته و خسته مدیریت در کشور را بشکنیم و نسل جدیدی را در ساختار مدیریت کشور وارد کنیم. به این ترتیب می‌توانیم خون جدیدی به سیستم مدیریتی کشور تزریق کنیم.

مازندران، خطه دلیران

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان مازندران برای استفاده از زمین‌های کشاورزی، ابراز داشت: استان مازندران، استانی است که تمامی آن از دامنه کوه تا لب دریا نعمت الهی است. این استان دارای ویژگی‌هایی است که کمتر استانی دارای آن است. یکی از آن ویژگی‌ها مردان و زنانی هستند که دوشادوش هم تلاش می‌کنند. انشاالله افتخاراتی که شهدای این سرزمین همچون شهدای لشکر 25 به همراه آورده‌اند بار دیگر تکرار شود. وقتی در دوران دفاع مقدس و به ویژه فتح «فاو» نام لشکر 25 آورده می‌شد کمر دشمن می‌شکست. ما با تأسی و با همان روحیه و به همت شما مردم عزیز در خدمت به مردم دست به دست هم می‌دهیم.

قول بی‌عمل نداده‌ام

وی ادامه داد: بنده هرگز حرفی خلاف حقیقت نزده‌ام و هیچ وعده‌ای نداده‌ام که به آن عمل نکرده باشم. با استعانت از خداوند و کمک ارواح طیبه شهدا خدمت شما عرض می‌کنم اگر توفیق خدمت داشتم تا دو سال آینده شاهد روند جدیدی در ابعاد مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور خواهید بود. به این ترتیب هرگز اجازه نخواهیم داد جوانی به خاطر بیکاری شرمنده پدر و مادر خود شود و نه پدر و مادری در مقابل خواسته به حق جوانش شکسته شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: انشاالله از 25 خردادماه کار جدیدی را در کشور آغاز می‌کنیم تا شروع تحول اساسی در زندگی مادی و معنوی مردان و زنان پرتلاش و پرمحبت این سرزمین باشد. بنده هرگز در هیچ شرایطی و در هیچ محیطی حقوق مردم و حقوق ملت را فراموش نخواهم کرد. در هرکجا که باشم دولتی تشکیل می‌دهم که اگر کارگران، کشاورزان، صنعتگران، قشر تحصیلکرده و مخصوصا معلمان زحمت‌کش در هرکجای کشور به دولت نگاه کنند، احساس کنند که وجود خود را در دولت می‌بینند. من آمده‌ام تا نگذارم ظرفیت‌ها از میان برود چراکه هیچگاه پشت سر بنده به عنوان محمدباقر قالیباف نه قدرت بوده است و نه ثروت. من یک روستازاده بوده‌ام و بدون هیچ حمایتی این فرصت را انقلاب و اسلام برای من فراهم کرده است. بنده مدیونم که این فرصت را جز در اختیار انسان‌های باظرفیت و با استعداد قرار ندهم. انشاالله دست به دست هم می‌دهیم و حماسه اقتصادی را که خواسته مقام معظم رهبری است محقق می‌کنیم.

مازندران، سرزمین ظرفیت‌ها و فرصت‌ها

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های استانی به صورت مجزا تاکید کرد: برای هر استان برنامه مدون و مشخصی با مشورت کارشناسان و اقشار مختلف مردم فراهم شده است. به این ترتیب ما برنامه‌ای برای رسیدگی به مسایل اجتماعی مخصوصا موضوعات مهمی چون ورزش و از دیگر سو آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، مسایل جوانان، صنعت و کشاورزی داریم؛ به ویژه در این استان که از عرصه کشاورزی مانده و از عرصه صنعت رانده شده است، بنابراین حتما صنعت کشاورزی و فرآورده‌های مربوط به محصولات کشاورزی در این استان را براساس یک اولویت به چرخه بازمی‌گردانیم. همچنین بخشی از اقتصاد استان را بر محور ظرفیت بهره‌برداری از دریا و برنامه‌ریزی بر این اساس استوار خواهیم کرد. این استان هم ظرفیت‌های مخصوص به خود را دارد و هم بهترین مکان برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: برای همه شما آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در آینده نزدیک در این استان در خدمت شما باشیم.

کد خبر 216962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز