همشهری آنلاین: جمعه شب در بخش دوم مناظره اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری که به صورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش می‌شد، هر یک از 8 نامزد حاضر توضیحات خود را درباره 8 تصویر نمایش داده شده، ارائه کردند.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تـهران نوشت: در صورتی که ترتیب تصاویر به نمایش در آمده را بتوان نشان دهنده تقدم و تاخر اهمیت موضوعات قلمداد کرد، پس از نمایش تصویری از دو موضوع کشاورزی و مسکن، تصویری از ترافیک پایتخت نمایش داده شد و نامزدهای ریاست جمهوری در مورد این تصویر نظر دادند.

«دکتر علی اکبر ولایتی» اولین نامزدی بود که در خصوص این تصویر گفت: «تراکم ترافیک معابر، بلای جان شهرهای بزرگ ماست و راه علاج آن را «افزایش وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص مترو» اعلام کرد.

«دکتر سعید جلیلی» دومین نامزدی بود که تصویر ترافیک پایتخت را تصویری از «الگویی از توسعه غیر متوازن» دانست.

«دکتر غلامعلی حداد عادل» سومین نامزدی بود که در مورد این تصویر چنین نظر داد: «تا وقتی تولید خودرو به شیوه فعلی ادامه داشته باشد، رفت و آمد در خیابان‌ها اصلاح نخواهد شد.»

«دکتر محمد رضا عارف» چهارمین نامزدی بود که در تشریح تصویر به نمایش در آمده، آن را «مشکل ترافیک تهران و آلودگی هوا» دانست و افزود: «دستگاه‌های ذیربط با هم پاسکاری می‌کنند و این مشکل را به گردن هم می‌اندازند.»

این اظهار نظر، واکنش «دکتر محمد باقر قالیباف» شهردار تهران به عنوان یکی از حاضران در این مناظره را به دنبال داشت که از عدم تعیین متولی این موضوع در دولت اصلاحات و دولت فعلی انتقاد و بر تعیین تکلیف این مهم تاکید کرد.

«دکتر محسن رضایی» پنجمین نامزدی بود که در خصوص این تصویر گفت: «محیط زیست ایران در آستانه تخریب است و یکی از عوامل آن ترافیک و آلودگی هواست.» وی با اشاره به این که «در حال حاضر در 11 استان جنوبی کشور مشکل گرد و غبار داریم» و اعلام این نکته که «ایران فقط تهران نیست»، تاکید کرد: «باید فکر جدی برای محیط زیست کشور بکنیم.»

«دکتر حسن روحانی» ششمین نامزدی بود که در توضیح تصویر ترافیک پایتخت، از سه عبارت «اتلاف وقت، اتلاف انرژی و آلودگی محیط زیست» نام برد و راه حل آن را «توسعه امکانات حمل و نقل عمومی» دانست.

«مهندس محمد غرضی» هفتمین نامزدی بود که در مورد این تصویر چنین نظر داد: «شهر غیر قابل سکونت، گرفتاری و از بین رفتن پول بنزین و وقت مردم» و با عبارت «خدا به ما رحم کند» به توضیح خود خاتمه داد.

در نهایت «دکتر محمد باقر قالیباف» به عنوان هشتمین و آخرین نامزد در تشریح این عکس به اجمال دو عبارت «آلودگی هوا» و «آلودگی صوتی» را نام برد و به «هدر دادن جان و مال و روان مردم» اشاره کرد. وی با طرح این پرسش که «صاحب آلودگی هوا چه کسی است؟» پاسخ داد: این موضوع بی صاحب یا دارای چند صاحب است و مسئولی برای آن وجود ندارد.»

کد خبر 216871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز