همشهری آنلاین: وزیر کشور با اشاره به صدور احکام ماموران بازرسی و کنترل انتخابات گفت: ان‌شاءالله در ساعات آغازین روز جمعه 24 خردادماه، ملت رشید ایران در صفوف به هم فشرده در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند و سعی می‌کنیم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از قبل به سمع و نظر مردم برسانیم.

مهر نوشت: مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز در جمع فرمانداران سراسر کشور گفت : برابر قانون ما مجری قانون هستیم و نباید دخالت و اعلام نظر در انتخابات داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای حضور گسترده مردم استفاده کنیم، گفت: بهره‌برداری از دستگاه‌های فرهنگی، فعال کردن رسانه‌ها و شبکه‌های محلی و ترغیب برنامه‌سازان برای ساخت برنامه درباره انتخابات و همچنین برنامه منظم با استانداران در دستور کار قرار گیرد.

محمد نجار تصریح‌کرد: همچنین لازم است بین فرمانداران رقابت ایجاد شود و فرمانداران پیش‌بینی‌های خود را از مشارکت مردم در انتخابات بیان کنند و ما به هشت نفر اول که مشارکت بالایی در استانشان وجود داشته باشد پاداش خواهیم داد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه حال که روزهای آخر دولت است، باید وسیع‌ تر و گسترده‌ تر و با دقت بیشتری کارها را انجام دهیم و تا آخرین لحظات، همه پای کار باشیم گفت: ان‌شاءالله در ساعات آغازین روز جمعه 24 خردادماه، ملت رشید ایران در صفوف به هم فشرده در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند و سعی می‌کنیم نتیجه انتخابات را سریع‌تر از قبل به سمع و نظر مردم برسانیم.

نجار با اشاره به وظایف مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات افزود: اول از همه باید امین و پاسدار رای مردم بوده و کاملا بی‌طرف و اجراکننده مر قانونی باشیم، دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی هستند و ما نیز موظفیم هیچ بهانه‌ای را به فرصت‌طلب‌ها ندهیم، باید هوشمندانه و با تدبیر خاصی کار کنیم تا دشمن را در زمین خود پِرس کنیم و اجازه بازی در زمین ما را به آنها ندهیم.

وی با بیان اینکه باید همه اقدامات خود را در یک اتاق شیشه‌ای در معرض دید همگان بگذاریم، گفت: ما هیچ کار پنهانی نداریم بلکه به دنبال برگزاری سالم و قانونمند انتخابات هستیم، نباید از سر بی‌توجهی و کم‌دقتی از قانون تخطی شود، قانون حرف اول و آخر را می‌زند البته ساز و کار انتخابات محکم و پایدار است و امکان تخطی از قانون برای هیچ احدی متصور نیست.

وزیر کشور در ادامه از صدور احکام ماموران بازرسی و کنترل انتخابات خبر داد و اظهار کرد: تاکنون پنج جلسه را در هیئت مرکزی انتخابات برگزار کردیم و در همه این جلسات تلاش بر این بوده که حداکثر تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات به کار گیریم.

کد خبر 216867
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز