همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف گفت: ساخت مسکن در بیابان مشکلی را حل نمی‌کند چرا که می‌توان مسکن را در شهر که آب و گاز و برق و تلفن دارد، ساخت. به خصوص در بافت فرسوده شهرها، با این کار هم مشکل بافت فرسوده حل می‌شود، هم مردم خانه مناسب در محلی مناسب پیدا می‌کنند. متاسفانه امروز صددرصد در آمد کسانی که خانه ندارند صرف اجاره خانه می‌شود.

محمدباقر قالیباف  11 خرداد ماه در بدو ورود به استان گلستان و در مسیر حرکت به شهر گرگان، وارد شهرستان کردکوی شد و مورد استقبال گرم شهروندان این شهر قرار گرفت.

  • شهروندان کردکوی با در دست داشتن دست نوشته‌هایی مبنی بر حمایت از محمدباقر قالیباف در مسیر اصلی شهر گرگان از قالیباف استقبال کردند. قالیباف همچنین در ورود به شهر گرگان مورد استقبال جمعی از علما، روحانیون، خانواده شهدا، ایثارگران و شهروندان گرگانی قرار گرفت. استقبال کنندگان با شعارهایی همچون «صلی علی محمد، یاور ملت آمد»، «صلی علی محمد، دلسوز ملت آمد» و «فرمانده دلاور، حمایتت می‌کنیم» پذیرای حضور قالیباف شدند.
  • قالیباف بر مزار آیت الله سیدسجاد علوی، از علمای بزرگ شهر گرگان حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت.

قالیباف در سخنرانی خود در جمع مردم گلستان، این استان را استانی پر از مهر و محبت توصیف کرد و گفت: مردم این استان از اقوام مختلف، در اوج وحدت در کنار هم زندگی می‌کنند. با همه وجودم متوجه هستم که مهمترین چالش امروز کشور ما که بعضا کانون‌های گرم خانواده‌ها را دچار سردی کرده اشتغال، بیکاری و مشکلات اقتصادی است.

او اضافه کرد: امروز مهمترین موضوع برای هر کشور و هر جامعه، منابع انسانی و امکانات است.

قالیباف گفت: همه افراد با هر گرایش و سلیقه‌ای و قومیتی که هستند کنار هم با همدلی زندگی می کنند. با این حال، باید وقتی اقوام و قومیت‌ها به دولت نگاه می‌کنند، نقش خودشان را در دولت پیدا کنند. نباید در دولت گرایش خاصی وجود داشته باشد. اولین خروجی همدلی این است که اعتماد مردم و مسئولان را بالا می‌برد.

وی اضافه کرد: شرط انجام هر کاری اعتماد است، اگر از همه ظرفیت‌ها استفاده شود افراد لایق در جای خود قرار می‌گیرند و دیگر سوء مدیریت را شاهد نخواهیم بود.

قالیباف ادامه داد: ما منابع بیشماری داریم، اگر امروز با فقر در جامعه مواجه‌ایم، ریشه در سوءمدیریت دارد.

وی گفت: یکی از مشکلات دولت امروز این است که جاهایی که نباید باشد حضور دارد و اتفاقا جاهایی که نیاز به حضور دولت است، حاضر نیست. این سوءمدیریت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: باید اجازه دهیم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بیایند و کارشان را انجام دهند و دولت روزبه روز کوچکتر شود و بتواند سیاست‌های جبرانی را دنبال کند، مثلا در حوزه درمان. امروز چرا دفترچه درمانی روستایی با تامین اجتماعی متفاوت است؟ این کجایش عدالت است؟

وی ادامه داد: دولت در کنار مطالبه‌گری که انجام می‌دهد، باید بداند که مردم نیز براساس قانون اساسی حقوقی دارند و دولت باید حقوق آنها را ببیند. من قول می‌دهم قانون اساسی را در همه ابعادش اجرا کنم و از روز اول حقوق ملت را در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در اولویت بگذارم.

قالیباف افزود: می‌توانیم ظرف دو سال انضباط و آرامش را اقتصاد کشور حاکم کنیم. امید داریم در این مدت کاهش قیمت در کالاهای اساسی و افزایش قدرت خرید مردم محقق شود.

او ادامه داد: ساخت مسکن در بیابان مشکلی را حل نمی‌کند چراکه می‌توان مسکن را درشهر که آب و گاز و برق و تلفن دارد، ساخت. به خصوص در بافت فرسوده شهرها، با این کار هم مشکل بافت فرسوده حل می شود، هم مردم خانه مناسب در محلی مناسب پیدا می کنند. متاسفانه امروز صددرصد در آمد کسانی که خانه ندارند، صرف اجاره خانه می‌شود.

  • قالیباف پس از پایان سخنرانی، به دیدار امام جمعه گرگان رفت. هنگام خروج قالیباف، صدها نفر از هواداران دور او جمع شدند ، فشار و ازدحام جمعیت به اندازه ای بود که عینک قالیباف شکست.
کد خبر 217003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز