همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف درباره حضور خود به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر شهروند یکی از دغدغه‌هایش خدمت به کشور است و من نیز یکی از دغدغه‌هایم این است که چگونه دین خود را به کشور ادا کنم.

قالیباف

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه تلویزیونی انتخاب ایرانی در شبکه جام جم، به سوالات ایرانیان خارج از کشور پاسخ داد و افزود: امروز اینجا نشسته‌ام و سابقه‌هایی را در گذشته داشته‌ام؛ بدون شک این مساله به برکت مردم امکانات مادی و معنوی کشور و انقلاب اسلامی بوده است که این فرصت به من داده شده است. امروز مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند و نیازمند کمک هستند و وظیفه ماست که به آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه "مردم با مشکلات جدی اقتصادی روبه‌رو هستند"، ادامه داد: کارنامه قابل دفاعی در حوزه اقتصادی نداریم. در اینجا حلقه گمشده‌ای به نام مدیریت وجود دارد که باید به آن توجه شود. باید اصلاح جدی در ساختار اداری انجام گیرد و نخبگان در مرکز تصمیمات قرار گیرند، نه در حاشیه.

شهردار تهران درباره سند بیست ساله چشم‌انداز کشور نیز گفت: در اکثر کشورهای دنیا روابط سیاسی و اداری مبتنی بر حرکت‌های حرفه‌ای است. هر حزبی برنامه‌های مدونی دارد و در کشور ما نیز احزاب حضور دارند و فعالیت‌های حزبی می‌کنند اما احزاب ما بر اساس برنامه حرکت نکرده و به طور کلی برنامه محور نیستند و بیشتر حرکتشان سیاسی است. ما این ضعف حزبی را با سندهای بالادستی جبران کردیم. من نیز برنامه خود را با عنوان پیشرفت و عدالت در چارچوب برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز تنظیم کردم.

وی با اشاره به حوزه اقتصادی، با تاکید بر اینکه چالش اقتصادی امروز مهمترین چالش است، اضافه کرد: مهمترین برنامه من بازگرداندن آرامش و ثبات به اقتصاد کشور است که این کار را در یک برنامه مدون به مدت دو سال انجام می‌دهم. اولویت اول، تثبیت ارز است. ما اکنون با افزایش نقدینگی روبه‌رو هستیم که تورم را به همراه داشته است و اکنون تورم توأم با رکود است و باید این رکود را بشکنیم.

قالیباف در ادامه اظهاراتش افزود: من معتقدم با توجه به سابقه‌هایی که در گذشته داشته‌ام، در شش ماه اول مردم چه در خارج از کشور و چه در داخل کشور شاهد تثبیت،‌ آرامش و کنترل گرانی خواهند بود و روند نزولی قیمت‌ها را در کالای اصلی خواهند دید این ارمغان اول دولت ما به مردم است.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها علیه ایران از سوی غرب خاطرنشان کرد: من معتقدم که تحریم‌ها اثرگذار هستند اما آنقدر که مورد تایید قرار می‌گیرد که تحریم‌ها در تصمیم‌ها و مبانی کشور تاثیرگذار است اینگونه نیست. تحریم‌ها در داخل کشور آثار کمی از خود بر جای گذاشته است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در واقع از آنجایی که جهان امروز آنقدر بزرگ است و ظرفیت‌های بسیاری دارد و آمریکا نیز آنقدر قدرتمند نیست، اگر تدابیری درستی برای اجرای سیاست‌های اقتصادی اتخاذ کنیم، همانگونه که اکنون در تهران پروژه‌های بزرگ در حال اجراست، می‌توانیم تاثیر تحریم‌ها را از بین ببریم.

قالیباف افزود: متاسفانه در خارج از کشور به دلیل رفتارهای غیرمنطقی و گاهی ظالمانه برخی از کشورهای غربی حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور رعایت نمی‌شود. برخی از هموطنان حتی برای جابه‌جایی پول نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند و این مساله ناشی از کم لطفی کشورهای غربی در اوج شعار دموکراسی و حقوق بشر است که این ظلم را به شهروندان ایران وارد می‌کنند.

کد خبر 217020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز