همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام مسیرهای منتهی به محل برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل مجهز به تجهیزات راهداری شده است و اکیپ های راهداری نیز در راهدارخانه ها مستقر کرده‌ایم.

مراسم سالگرد ارتحال امام

شهریار افندی زاده به واحد مرکزی خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل از 11 خرداد، اقدامات خوبی را در بحث حمل و نقل جاده ای انجام داده‌‌ایم و با توجه به تعطیلی مدارس پیش‌بینی می‌شود که سفرهای جاده‌ای نیز آغاز شود.

وی گفت : در زمان برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام، راهدارخانه‌های تمام استان‌های کشور بسیج شده‌اند که زوار را از مراکز استان به تهران بیاورند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: همچنین با توجه به تعطیلی چند روزه در ایام برگزاری مراسم سالگرد رحلت حضرت امام پیش بینی می کنیم سفرهای زیادی در جاده‌های کشور صورت بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه برای این مراسم چند کار عمده انجام داده است که از جمله آن جابجایی زوار از مرکز استان به سمت محل برگزاری مراسم خواهد بود که این کار در بخش جاده ای و ریلی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در بخش حمل و نقل هوایی نیز میهمانان خارجی با کمک شرکت هوایی "ایران ایر" با 50 درصد تخفیف می توانند برای شرکت در مراسم وارد کشور شوند و روز 15 خرداد نیز شرکت های هواپیمایی زوار را به سمت مشهد و بلعکس خواهند برد.

تعداد دوربین های مستقر درجاده ها به عدد 500 می رسد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه گفت : تا پایان امسال تعداد دوربین های مستقر در جاده ها به 500 دوربین خواهد رسید.

شهریار افندی زاده افزود : با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان دو پیک سفر را قبل و بعد از این ماه مبارک پیش رو داریم .

وی گفت : به همین علت در بحث حمل و نقل جاده ای پیش فروش بلیط اتوبوس ها از 11 خرداد شروع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امسال برای جابجایی مسافران 18 هزار و 200 دستگاه اتوبوس ، 33 هزار مینی بوس و 34 هزار سواری برون شهری آمادگی کامل دارند تا مسافران را جابجا کنند.

وی افزود : امسال نیز همانند سال های گذشته رتبه بندی شرکت های مسافر بری براساس رضایت مندی مسافران انجام خواهد شد.

افندی زاده گفت : در بحث راهداری نیز امسال 1400 اکیپ راهداری با بیش از 8 هزار ماشین آلات در جاده های کشور مستقر خواهند شد.

وی در ادامه به توسعه مرکز مدیریت راه های کشور اشاره کرد و افزود : تا پایان خرداد تمام استان های ما به مرکز مدیریت راه های کشور مجهز می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امسال دستگاه های تردد شمار ما در جاده ها به هزار و 300 دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت " www.iran.141.ir" به صورت آن لاین وضع جاده‌های کشور را مشاهده کنند و یا از طریق سامانه 141 از وضع ترافیکی جاده‌ها باخبر شوند.

افندی زاده گفت : امسال با توجه به میزان تعطیلی هایی که در پیش داریم آمادگی بیشتری برای ارائه خدمات به مسافران در جاده‌های کشور خواهیم داشت و مسافران می توانند از طریق سامانه 3000143 مسائل و مشکلات خود را در بحث حمل و نقل عمومی اعلام کنند.

کد خبر 216722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز