همشهری آنلاین: پلیس راهور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) را تشریح کرد.

مهر نوشت:  پلیس راهور ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را به شرح زیر اعلام کرد:

1- از ساعت 17 روز دوشنبه سیزدهم خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ ها ومعابر و برقرار شدن شرایط عادی تردد وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می توانند از طریق جاده تهران- ساوه - سلفچگان- قم و بالعکس تردد کنند.

2-حرکت وسایل نقلیه باربری سنگین در جاده ساوه- تهران از تقاطع حسن آباد ، واوان و چهاردانگه به سمت شرق ممنوع بوده ورانندگان وسایل نقلیه مذکور می توانند با استفاده از مسیر جاده ساوه - پل خاور- کمربندی آزادگان- جاده قدیم قم به سمت تهران کرج ادامه مسیر دهند.

3- از شهریار به سمت تهران تردد وسایل نقلیه باربری سنگین ممنوع خواهد بود.

4- از ساعت 17 روز دوشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین مربوط به پارکینگ های 1،5،4 و6 شامل اتوبوس های بسیج تهران بزرگ ، کاروان اعزامی از استان های خراسان شمالی و رضوی ، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقر شهر تا آزاد راه تهران- قم ممنوع است.

5- از ساعت 24 روز دوشنبه 13 خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر حرکت وسایل سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس های کاروانهای زائرین اعزامی از استان های خوزستان ، یزد و قم در آزاد راه تهران- قم حد فاصل پل حسن آباد تا پل شهید کاظمی ممنوع بوده و اینگونه وسایل نقلیه از طریق جاده قدیم تهران قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایل نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم تهران - قم درب شرقی بهشت زهرا (درب گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ های از پیش تعیین شده مستقر می شوند.

6- تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزاد راه تهران- قم حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران - قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد. لیکن در شرایط بحران احتمالی و براساس تشخیص پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیکی در محور فوق اعمال شده و ضمن ممنوعیت تردد درمسیر مذکور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

نکات مهم:

ـ محور شهید رجایی از ابتدای مسیر شمال به جنوب تا جاده قدیم قم و سه راهی سلفچگان به سمت تهران و بالعکس روی وسایل نقلیه سنگین مسدود خواهد شد.

ـ تردد تعدادی از اتوبوسهای تحت اختیار وزارت راه و شهرسازی که به منظور جابجایی رایگان زائران متفرقه شهرستانها که در پارکینگ ضلع جنوبی پلیس راه غرب استان تهران مستقر خواهند بود در مسیر آزاد راه تهران - قم حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران- قم مجاز به تردد هستند.

7- تاکسی های فرودگاه امام (ره) باید در زمان اجرای محدودیت در روز سه شنبه 14 خرداد تا خاتمه مراسم از مسیر آزاد راه تهران- ساوه تردد کنند.

8- اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از کهریزک نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق (جاده نظامی) و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم قم صورت خواهد گرفت.

9- لازم بذکر است بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل درب پاویون به طور کامل مسدود و خودروهای مدعوینی که قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می کنند باید در بریدگی بعد از عوارضی (حدود 800 متر جلوتر) دور زده و به سمت حرم ادامه مسیر دهند.

محدودیت های توقف

از ساعت 17 عصر روز دوشنبه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف درمعابر مشروحه ذیل اعمال می شود.

1- بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر.

2- توقیف وسایل نقلیه در ورودی ، خروجی و خیابانهای فرعی منتهی به پارکینگهای 10 گانه و نیز خیابنهای اصلی محوطه بهشت زهرا (س)

3- توقیف اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر.

4- برابر هماهنگی‌های انجام شده چنانچه پارکینگ ضلع شمال حرم مطهر به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی امنیتی و اجرای اجازه ورود داده نشود در غیر این صورت راهورهیچگونه مسئولیتی در خصوص پاکسازی پارکینگ ضلع شمالی حرم عهده دار نیست.

5- محدودیت توقیف در طول بلوار علامه عسگری (ضلع شمال حرم) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر.

کد خبر 216369
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز